Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom till jobbet vid 9 efter att ha startat lugnt hemifrån. Lämnat hundarna hos bästa hundvakten (fd svärmor där de blir rejält bortskämda)

Så svinigt ont i armen fortfarande efter vaccinationen i tisdags. Alltså på riktigt så är den helt värdelös och jag kan inte göra nått :rofl:

Kollegorna får lasta in grejer åt mig

På allmänt gott humör ändå idag trots att håret ser ut som ett kråkbo

Funderar på att köpa ett par termobyxor. Stadium Outlet i centralorten har några modeller i rätt storlek enligt hemsidan. Men just den modellen jag vill ha är i herrstorlek. Jag har rätt mycket höfter och bakdel, så de lär inte sitta så bra.. Får väl köpa ett par i dammodell trots att de är både dyrare och inte lika praktiska.

Om en stund ska jag fara till grannkommunen och gå till fysioterapeuten. Min psykolog skickade dit mig för att lära mig "basal kroppskännedom". Jag är skeptisk, men gör som vanligt allt psykologen säger att jag ska göra.
Men ja, det behövs nog.

Det känns enormt flummigt men jag tror jag hade lite nytta av det. Det hjälpte till att definiera ”jag” på nåt vis. Är lite av en expert på att inte veta vad jag känner och att ”hitta mins kroppsdelar” (gud…så flummigt) var nyttigt. Innan visste jag mest var min fot satt om det gjorde ont i den. Förstår du hur jag menar?

Kom till jobbet vid 9 efter att ha startat lugnt hemifrån. Lämnat hundarna hos bästa hundvakten (fd svärmor där de blir rejält bortskämda)

Så svinigt ont i armen fortfarande efter vaccinationen i tisdags. Alltså på riktigt så är den helt värdelös och jag kan inte göra nått :rofl:

Kollegorna får lasta in grejer åt mig

På allmänt gott humör ändå idag trots att håret ser ut som ett kråkbo

Det måste ha varit raketbränsle i den där vaccinationen för smärtan satt kvar länge i min arm också, mycket längre än vad det gjort vid tidigare tillfällen.

Det känns enormt flummigt men jag tror jag hade lite nytta av det. Det hjälpte till att definiera ”jag” på nåt vis. Är lite av en expert på att inte veta vad jag känner och att ”hitta mins kroppsdelar” (gud…så flummigt) var nyttigt. Innan visste jag mest var min fot satt om det gjorde ont i den. Förstår du hur jag menar?
Låter rimligt!
Idag var det bara samtal och tyckte det lät bra när hon pratade om det, lite som centrerad ridning. 😊

Är hungrig. Lunch om tio minuter. Sen funderar jag på att stämpla ut för dagen. Kanske jobba nån timme till. Känner mig liksom sliten. Har några samtal jag skulle vilja få gjorda den här veckan bara. Provade ringa alla tre nyss, ingen svarade.
Ska jag kanske ta det som ett tecken på att jag inte behöver jobba mer idag?

Kom nyss in från en långpromenad i skogen. Vi såg spår av älg! :D
1000091436.webp

Nu dags att ordna med lunch :)

Kissat hund, hon är verkligen jobbig just nu. Plus att hon blött på lakandet så jag fick lägga det i blöt och gno in massa fläckbortagningsmedel. Suck.

Megara är för rolig, hon har aldrig druckit så mycket som nu. När jag och hunden kom in så spatserade hon till sin fontän och satt där och drack en mycket lång stund medan hunden såg längtansfull ut, men vågade inte knuffa bort henne 😼

Kissat hund, hon är verkligen jobbig just nu. Plus att hon blött på lakandet så jag fick lägga det i blöt och gno in massa fläckbortagningsmedel. Suck.

Megara är för rolig, hon har aldrig druckit så mycket som nu. När jag och hunden kom in så spatserade hon till sin fontän och satt där och drack en mycket lång stund medan hunden såg längtansfull ut, men vågade inte knuffa bort henne 😼

Men Megara då! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII