Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har vatten
Så imorgon klippa hundar och sen bada dem
Ska rätta klart nationella prov med
Nya prov nästa vecka så
Det som roar mig är att när de fyllde igen hålet i vägen så fick de en massa jord och sten över
Hur de nu lyckades med det
Hålet var iaf 2,5 m djupt minst

Började min lediga dag med sovmorgon och sen hela eftermiddagen i stallet och njutit av allt där och solskenet i lugn och ro, såååå härligt och välgörande 😍. Det börjar grönska alltmer och det märks även i hagen; hästarna hänger inte längre vid grinden i väntan på lunch 😄🥰.
Hållt igång med både en promenad med båda hästarna både före och efter jag ridit pållan en stund 😃😍. Barbacka på ridbanan I alla gångarter och jobbade henne aktivt och roligt hade vi när vi travade över bombana 😄🥰.
Hemma var det härligt att mellanlanda på trappen en stund innan matlagning och lite granna städning, sen skönt att landa i soffan 😊.

Varit ute på kvällsundan med hundarna, nu har fyrfotingarna fått mat, voffan fick en gammal banan och T en halv morot till efterrätt och vi har gjort kväll. När vi var ute så kom det en kille med en liten hund så vi gick åt sidan lite så de skulle slippa möta oss på stigen.

Den lilla hunden var ingen hund utan en långhårig katt som gick fint i koppel, lite tveksamt förbi oss och den ville stanna och fräsa men husse tyckte det var bättre att skynda förbi så den hann bara skjuta lite rygg innan de pinnande vidare medan jag och hundarna tittade förvånat! 🐈🐱

Vi har förresten haft ett gäng besökare från USA för någon vecka sedan. Alla damer i övre medelåldren som var här för att vandra på kullarna, och supertrevliga! Jag kommer inte ihåg varifrån de var men de hade Otroligt tydligt amerikansk accent.
Jag mötte två av kvinnorna nere vid hönsen en eftermiddag när jag var där för att slänga in några salladsrester genom ett hål i nätet, och de undrade om vi inte var oroliga för tvättbjörnsattacker. :D
En annan gäst ur samma grupp tog kontakt med vår trädgårdsmästare för att hon sett "Ett litet grått djur, lite större än ett marsvin.." utanför sitt fönster. 100% en kanin men det trodde hon inte på. Jag tyckte att han missat världens guldtillfälle att säga att det måste ha varit en Haggis!

Senast ändrad:
Tittar på film, lyssnar på musik och ska ta värktabletter till min huvudvärk innan jag kravlar till kojs.

Mina diskade kryddburkar är ihopsatta, med nya etiketter och innehåller nu nya kryddor och befinner sig i stativet. Blev inte så illa ändå, får bara komma ihåg att använda mina kryddor...

Idag är jag trött, usch!
Men imorgon börjar jag en timme senare och jag har tagit ut komp så att jag jobbar halvdag :D .

Varit ute och joggat. Kallt men mysigt.
Sitter med kaffekoppen.
En dag kvar med lovskola och sen är det helg. Kommer inte lika många idag.

På kontoret. Idag har jag fått ta Ds bil då min fortfarande är på verkstaden. Skulle vara färdig innan påsk hoppas hinna få den innan helgen. Tredje gången jag får ringa och ändra för däckbyte. Lite surt

Fingerade så länge jag hade lånebil men trodde verkligen jag skulle få tillbaks den igår men icke.

Ja, ja det får lösa sig.

Redigt trött och varit hela veckan

Vaknade nyss. Drömde inatt att jag på något vis hörde hur alla kollegor pratade och att de var överens om att jag var otrevlig och att de helst skulle slippa mig :( Även om jag vet att de gillar mig och verkligen uppskattar det jag gör, att drömmen bara var en märklig mardröm, så kändes det väldigt olustigt när jag vaknade. Ska ut med hundarna nu och försöka skaka av mig allt. Jag vet ju att det bara var en dröm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund