Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så himla fin dag igår! Jobbade ju men att starta dagen med en promenad när solen precis gått upp och sen umgås med ungarna på lunchrasten och efter jobbet fixa i trädgården i ett par timmar innan hästarnas skulle nattas. Det ger mig lyckokänslor 🥰

Idag var det gym innan jobbet och nu full fart med jobb! Kommer jobba halvdag i morgon bara så vill känna att jag kan sluta tidigt med gott samvete så bara att kötta på :)

Bah.. vill åka hem och jobba hemifrån men behöver vara på plats. Skulle gärna vilja sitta i köket och kika ut med hundarna som sällskap istället Blää

Sitter på jobbet och önskar att ledigheten hade varit längre. Typ... 12 månader lång kanske? :idea::angel:
Någonstans i rummet låter något brrrrrrrrr - tick! med olika intervaller och jag håller på att bli tokig. Letat som en galning efter vad sjutton det är för något men hittar det inte. Givetvis slutar det också varje gång jag faktiskt bestämmer mig för att ställa mig upp och gå och lyssna.

Är helt ensam här dessutom. Gör inte så mycket för det är rätt "dött" här ändå.

Börjar bli redigt trött i skallen efter allt jobb under förmiddagen 😅 Men jag har fått mycket gjort! Blir skönt med en pwtimme i solen på min rast sen.

Hjärnan är pigg med kroppen är kass. Solen skiner och jag skulle gärna gå på en promenad, men vågar inte. Blä!

Jobbar på min livssituation istället. Har mailat diverse instanser och ansökt kurser till hösten på antagning.se, dags att ta tag i det igen.

Så skönt med sovmorgon idag. ☺️

Varit ute en snabbis med hundarna, gett dem och katterna mat och la mig en liten stund igen, men nu börjar det bli dags att kliva upp, klä på mig, få något i min egna mage och sen pallra mig ut till stallet och hundarna. Skogspromenad som vanligt men ska se om jag hittar tömmarna och tömköra lite nu när banan torkat upp. :idea:

Fixat stallet, handlat mat, bytt lampor i badrummet och packat till inatt. Dags att duscha och sen sova.
Har öppnat till sovrummet så jag får in frisk luft utifrån. Då kommer jag och katten garanterat sova utmärkt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund