Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har Prime Video? Ville se om man kunde se nya Dracula-filmen i Sverige, men när jag inte loggar in ser jag bara alternativet "hyr eller köp", men jag vill se om den går att se om man har abbonemang :)

Jag fick redan svar från rekryteraren idag om att företaget ville ha en intervju med mig nästa vecka :eek:
Blir också på distans då de sitter i Tyskland och USA.

Jag funderar på om jag ska ställa frågan om varför de vill ha en konsult först innan de anställer :sneaky:
Jag funderar på hur jag ska göra, jag kunde låna min jobblaptop vid intervjun igår men nästa vecka blir vid kl 16 😬
Jag kan nog sluta lite tidigare för det men frågan är bara hur jag ska göra med tekniken :rofl:
Smuggla med min jobblaptop ut från jobbet när jag brukar alltid lämna kvar den på jobbet? 😅
Ta med min platta (efter ha testat hemma om den funkar och kameran bättre än min mobil) efter ha knölat ned den i min handväska eller en plastpåse? :rofl:
I värsta fall blir det med min mobil, men kameran var hemsk när jag testade det 😬
Samt var jag ska sitta, vilket rum jag ska ta som har minst risk att chefen råkar gå förbi och se mig (för jag hinner inte hem). Känner mig nästan som ett SWAT team som planerar alla risker och utvägar :rofl:

Försöker övertala mig själv att ordna middag, mycket hade nog känts bättre om jag åt lite. Har dock ångest över allt som behöver göras, och listan på sådana saker blev inte direkt kortare nu när jag dessutom lyckades bada gamla mobilen... Det går att tända och släcka skärmen, men den reagerar inte på beröring öht. Jag har en ny mobil och har nu lyckats sätta i simkortet i den, men jag har tappat massor av kontakter, mobilt bank-id och allt möjligt annat som behövs. Hade hoppats på att träffa en vän nu ikväll och få hjälp, om inte annat mentalt stöd, men som vanligt så drog vännens andra sysslor över tiden så det blev för sent med allt :rolleyes:
Har iaf en plan B för mobilen, och har fått hjälp av en vän i Sthlm att googla på hur jag ska lösa det hela, så med lite tur kan jag få ordning på det värsta imorgon.

Känner mest för att begrava mig i sängen och stanna i sängen en månad eller så, men det går ju inte riktigt. Så, middag måste det bli. Typ nu. Annars blir det väldigt sent med det också.

Jag försökte titta på dem i vintras men den näst sista var så dålig att jag vägrade betala för att se den nyaste. Bara som ett heads up. :D
Jag har sett alla och sista är dålig så jag väntade tills den kostade 49 kr, det kunde jag kosta på mig. :d Håller med om näst sista, den är dålig. Men de är safe att kolla på¨just nu så det är därför jag gör det :D

Drog iväg till stallet vid 15 och sen vidare till hundkurs. På hemvägen blev det via stallet igen för att lägga på täcket som jag tog av under eftermiddagen och nu har jag äntligen kommit hem och fått i mig middag :)

Lite tjurig, har bara väntat på det. Ena hunden fastnade i mitt epilepsiarmband så det trillade av armen (tunna trådar flätade bara, inget hållbart) så nu får jag göra nytt. Tar alltid lika mycket emot varje gång och lång tid, men jag känner mig naken utan ett, så jag har morgondagens pyssel spikat. :D

Ska slänga igång midddag kanske! De hade en liten, hel färsk kyckling på kort datum så jag högg den och en Nandos krydd/ugnspåse med Lemon and Herbs. Bara att stoppa i påsen, skaka om lite och fösa in i ugnen.

Någon som har Prime Video? Ville se om man kunde se nya Dracula-filmen i Sverige, men när jag inte loggar in ser jag bara alternativet "hyr eller köp", men jag vill se om den går att se om man har abbonemang :)
Vad heter den?
Om det är rätt film jag klickat på är den inkluderad i Prime. :)

Senast ändrad:
Varit ute med hundarna på skogspromenad som vanligt. Solig och vackert väder men ganska kyligt ute, Voffan samlar på ved, har tre klabbar i bilen hon plockat med sig på våra promenader. Får ta med dem till huset senare när vi kör ner. :idea:
Jag kände en gång en bordecollie - Fifi - som stal ved från en grannes vedhög och bar hem.
De brukade skänka en kubik till grannen varje år för att kompensera :D

Suttit och tittat på sommardäck, borde byta då jag inte gillar att köra på slitna även om de är lagliga men har så förbaskat mycket utgifter att det måste vänta. :down:

Ätit upp det sista av tunnbrödet, potatisgratängen, köttet och sista sockerfria påskmusten på jobbet. I morgon kväll blir det ägg och jag tror jag ska passa på att koka så jag även har till frukosten. Tror inte jag orkar göra någon omelett utan det blir nog kokta ägg, knäckemacka och kaffe på jobbet.
Jag klarar inte längre att byta däck själv så jag gör det på firman som lagrar mina däck.
De har björnkoll. Nu när jag bytte till sommardäck sa de att ett par däck börjar bli lite väl slitna. Under en sommarvecka har de rejäl rea och fräschar upp lagret med däck. Planerar att köpa två nya då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund