Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner igen önskelistan!
Min fördel är att jag jobbar hemma och bara på plats en gång i veckan samt handlar mat online så det finns inte ofta behov av att åka någonstans till affärer.... bra för ekonomin :D
Numera så åker jag bil från jobbet och hem så det händer sällan att jag går i någon affär förutom mataffären, sisådär för ekonomin iom bilen 🤪
Men förra jobbet gick jag igenom ett köpcentrum nästan varje dag ... :nailbiting:

Jag behöver verkligen en ny elvisp. Min gamla kan man inte ta loss visparna. Och när man vispar så låter det som den hakar upp sig med jämna mellanrum och det stänker. Funderar på att köpa en billig på webhallen.

Jag tänker inte ens lägga den här i en spoiler...
Min minsta tarantell har ömsat idag! :D :heart

20260409_233512.webp

Känns lite som de vill tillbaka, vet du hur tongångarna går nu iom att världen blir allt oroligare?
Skottland ville inte lämna från början och det har varit tal om självständighet från dag ett ungefär. Skulle Det ske skulle vi absolut gå tillbaka till EU, men hur det ser ut söderöver vet jag faktiskt inte, jag är väldigt opolitisk och just den frågan verkar inte lyftas så att jag märker av den just nu.

Varit vaken sen 03.50 av att jag känt stress för hur jag ska få livet och jobbet att fungera. Jag jan inte jobba heltid på grund av smärta men jag måste det. Får fortsätta hanka mig fram med flex, komp och flera timmars uppehåll i arbetet mitt på dagen. Öka medicinerna tills jag hittar en nivå som fungerar. Får väl överdosera i värsta fall. I tillägg till tens och fysioterapi.

Jag är trött, ledsen, har ont och känner mig totalt uppgiven. Jag kan jobba fyra till fem timmar sen har jag så ont i nacken att jag inte kan fokusera. Får jobba igen all tid på kvällarna. Läkarbesöket idag gav inget mer än att öka medicinerna. Så jag får fortsätta stressa livet ur mig för att klara av att jobba heltid 😢 kommer säkerligen leda till någon slags utbrändhet istället. Känns som jag är på väg rätt in i väggen just nu.
Kan du jobba hemifrån mha laptop? En läkare jag hade efter min trafikolycka där jag fick en whiplash sa att jag skulle undvika att sitta för långa stunder med datorn, det var mycket bättre för nacken om jag kan ligga på rygg och hålla upp skärmen så jag vilar nacken. Det har gjort otrolig skillnad för mig när jag har möjlighet att lägga mig istället för att sitta framför skärmen hela tiden.

Kan du jobba hemifrån mha laptop? En läkare jag hade efter min trafikolycka där jag fick en whiplash sa att jag skulle undvika att sitta för långa stunder med datorn, det var mycket bättre för nacken om jag kan ligga på rygg och hålla upp skärmen så jag vilar nacken. Det har gjort otrolig skillnad för mig när jag har möjlighet att lägga mig istället för att sitta framför skärmen hela tiden.

Jag jobbar hemifrån mycket och har stor skärm hemma och bra stol. Chefen har inga invändningar mot det. Så jag tar regelbundna pauser redan. Men jag vet inte riktigt hur det skulle gå till att jobba och ligga ner och hålla upp skärmen..måste skriva in uppgifter, öppna och läsa filer, ringa med mera i mitt arbete. Det finns liksom inga passiva uppgifter där jag bara kan läsa in mig på något.

Jag behöver verkligen en ny elvisp. Min gamla kan man inte ta loss visparna. Och när man vispar så låter det som den hakar upp sig med jämna mellanrum och det stänker. Funderar på att köpa en billig på webhallen.
Hur ser en elvisp ut där man inte kan ta loss visparna :confused: ? Verkar ju VÄLDIGT opraktiskt vid rengöring? Att det stänker vet jag dock inte om du kommer att kunna komma ifrån :D

Känner mig så djävla misstrodd också som att jag ljuger om min smärta eller bara vill ha en sjukskrivning för att jag inte vill jobba. Jag har i hela mitt liv kämpat för att jobba till och med när läkare velat sjukskriva mig. Nu ville jag för en gång skull ha hjälp med att göra livet drägligt men fick ingen. Har så sjukt dåligt samvete redan för att jag inte klarar av jobbet och detta gjorde det inte bättre 😥😢

Känner mig så djävla misstrodz också som att jag ljuger om min smärta eller bara vill ha en sjukskrivning för att jag inte vill jobba. Jag har i hela mitt liv kämpat för att jobba till och med när läkare velat sjukskriva mig. Nu vilke jag för en gång skull ha hjälp med att göra livet drägligt men fick ingen. Har så sjukt dåligt samvete redan för att jag inte klarar av jobbet och detta gjorde det inte bättre 😥😢
Var någonstans söker du vård? Har du provat mer än en vårdcentral? Har du provat att ta hjälp av t.ex. naprapat?

Då är det verkligen dags att unna sig lite :D Och gardiner har man ju länge ändå. :D Jag tycker det är kul att köpa saker till hemmet, det sker sällan, men är faktiskt kul!

Ja, gud ja, förutom julgardinerna (de röda) så har jag haft mina nuvarande gardiner sedan 2012 respektive 2014. Jag räknar med att de hänger med ett tag :D .

Och jag håller med, när en hittar "det där" som en verkligen vill ha. Jag har ju aldrig tidigare prioriterat det, utan prioriterat annat i livet, och nu känns det viktigt för mig. Nu tycker jag att det är jättekul! :laugh:

Men har du testat att få en "second opinion" av annan läkare på en annan vårdcentral? Ibland kan det hjälpa att få nya ögon på problemet, om inte annat har jag märkt detta med veterinärer!

Känns som rusken är hög att de bara tycker jag jagar en sjukskrivning. Måste lista om mig isåfall också annars får man ingen tid. Men kanske värt att prova jag kan ju inte komma i ett sämre läge ändå.

Senast ändrad:
Lagar mat igen. Tycker mig vara hungrig så lika bra att sätta igång. Småkikar på en av Jurassic Park filmerna, sedan har jag sett alla på Netflix. Blir bara 5 så fattas näst sista och sista, minns inte ens vad de heter, Domino eller liknande hette väl en?
Dominion
Var ok ändå

Jag jobbar hemifrån mycket och har stor skärm hemma och bra stol. Chefen har inga invändningar mot det. Så jag tar regelbundna pauser redan. Men jag vet inte riktigt hur det skulle gå till att jobba och ligga ner och hålla upp skärmen..måste skriva in uppgifter, öppna och läsa filer, ringa med mera i mitt arbete. Det finns liksom inga passiva uppgifter där jag bara kan läsa in mig på något.
Om du har en laptop kan du ju vika upp den så du kan skriva med ena handen, öppna filer och läsa på skärmen medn du ligger och du kan ju även ringa liggandes? Det gör jag när jag jobbar hemifrån för att vila nacken.

Bra morgon! Satte larmet på 05.15 och gick upp efter två snoozningar. Släppte ut hundar på kiss, klädde på mig träningskläder, matade hundarna, drack kaffe och tog mina tillskott. Sen krama maken hejdå och var nere i gymmet 06 efter ett stopp i tvättstugan för att hänga en tvätt. Strax innan 07 var jag klar och gick direkt ut för att ge hästarna frukost och gå en liten promenad i morgonsolen med hundarna :love: Sen åt jag väldigt god over night oat till frukost och läste en halvtimme och nu sitter jag på kontoret med en tekopp. Jobba fram till ca 11.30 sen göra mig iordning och åka till ortopeden för att få mera hjälp med min dumma axel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund