Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit frukost och ska nu till däckfirman och bli av med vinterdäcken.
Sen ska jag rida! För första gången på snart två år, då en kollega dragit ihop ett litet gäng som ska rida en lektion på ridskolan. Pirrig, men ridbyxorna passade åtminstone fortfarande så jag känner mig redo 😁

Dessa förbannade drömmar som gör mig helt slut.
Ätit frukost och ska snart ta på mig löparskorna och andas lite vårluft.
Sen ska jag hämta ut pappas födelsedagspresent. Är ute i god tid för en gångs skull.

Varit hos osteopat med min fot. Fick insikten om att jag konstant greppar som en tok med mina fötter. Det har jag förmodligen gjort hela mitt liv, men just nu hjälper det ju inte min fot.
Det var i alla fall en intressant insikt, och nu ska jag öva på att låta fötterna bara existera och inte existera i konstant spänning.

Har haft ”taklagsfest” på jobbet ute i solen. Nu skulle jag egentligen behöva jobba lite för jag har megamycket att göra och en deadline nästa vecka. Men jag är på tok för mätt och soltrött för att orka pilla i viktiga saker. 😅

Senast ändrad:
Det återstår 4,5 h handläggningstid på den här dagen. Och så ska jag peta i mig någon lunch. Fördel stan-kontoret: det är bara att gå ut genom dörren så finns där massor av ivriga entreprenörer som vill laga mat åt mig. Idag är det hemmakontor och inte en jävel har lust att laga lunch åt mig.

Guuuuudars vad hungrig jag blev på lunch efter slät kvarggröt med mango och passionsfrukt och en klick biscoffsmör 😋 till frukost (inte mycket över 300 kcal) och några vändor med att bära in ved, ett fitnesspass och dammsuga, märks att det är viktigt att äta med jämna mellanrum och att en mellis hade varit på sin plats, meeen men 😅. Grön ärtsoppa med pepparrotsgräddfil är en favorit av vegetariska alternativ 😋. Strax ut i solen igen 😍.

Herrejösses... Fick veta av rekryteraren att det blir FEM personer från företaget på intervjun nästa vecka 😱

Samtidigt så har min chef bokat in ett möte på förmiddagen samma dag med en viktig kund som jag tror att han vill att jag ska vara med på.

Blir en tuuung dag 😵‍💫

Hur ser en elvisp ut där man inte kan ta loss visparna :confused: ? Verkar ju VÄLDIGT opraktiskt vid rengöring? Att det stänker vet jag dock inte om du kommer att kunna komma ifrån :D

De har fastnat och vägrar lossna. Så jag diskar med hela vispen, vilket är ganska klumpigt. Alltså det stänker vilken visp det är, men den här skramlar till och sedan stänker det mycket mer än vanligt ett litet tag medan det skramlar. Nu är vispen kanske 20 år gammal eller så. Så dags att byta ut den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund