Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, @Masqueradee får skaffa sig en VPN, tex NordVPN och då kunna byta server :D

Jag har en gratis VPN men Netflix märker tyvärr av den så jag kan inte rekommendera någon som jag vet funkar.
Lite för tekniskt ^^ då hyr jag nog den bara :p
Jag tycker att det är en riktigt bra streamingtjänst och väl värd att prova på. Om inte annat BARA för "The Boys" liksom. :)
Inte hört talas om den, men får kika!

Fö är jag hemma efter härlig kväll med frossande av kattprat. Passade på att hämta ut två paket och köpa lite mer äpplen.

Megara var sur pga sen middag. Nu går hon omkring och jamar högt och argt. Oklart varför. Möjligtvis fick hon inte lika mycket mat som hon anser är hennes rätt.

Även jag har ätit middag och ska nu grädda våfflor till efterrätt. Förhoppningsvis slutar jag mitt våffelberoende när påsen är slut.

Jag har lagat världens märkligaste middag!
Jag har funderat både högt och lågt vad man kan hitta på med maten som blev över, läs alla potatis i olika varianter. 🤭
Nu har jag lagat en bondomelett, på potatissallad! 😆 Potatissallad är ju egentligen kokt potatis, ägg och olja, så jag slängde ner några skedar potatissallad i stekpannan och stekte det tillsammans med hackad lök och några tomater som är mina egna. På med lite salt och peppar och tada, en bondomelett!

Smakar faktiskt bra med ett par skivor sportbröd. Jag kommer inte köpa potatissallad för att laga omeletter, men det blev ett riktigt lyckat försök istället för att slänga potatissalladen för att ingen orkade äta den. Jag har lök och tomater kvar om jag vill ha det till frukost. 😂

Tjurar lite pga tandvärk. Eller det är väl fel att kalla det för det när det är knäckemacka som irriterat runt tanden med sina vassa smulor och det är en tand jag är känslig runt.

Är glad för att sonen som ska bli pappa har skrivit på provanställning till ett jobb i dag. 9 maj är bebis beräknad och det är bra med ett jobb. Det börjar ordna upp sig även för honom, plötsligt har alla mina tre barn jobb och trivs med att jobba dessutom! Stolt morsa, vet att generna i min familj inte är så förtjusta i jobb utan rakt motsatt så, jag tycker jag har uppfostrat dem bra! <3

Har beställt skira färgglada och skira vita gardiner. Det har jag velat ha länge, och Ellos hade till ett bra pris ( + 30% rabatt) och med bra recensioner. Dags att byta ut de röda som fortfarande hänger i kök och sovrum :angel: . Plus en uppsättning mörkbruna mörkläggningsgardiner till sovrummet (som kommer att behövas om det blir en riktigt varm sommar..).

Har beställt skira färgglada och skira vita gardiner. Det har jag velat ha länge, och Ellos hade till ett bra pris ( + 30% rabatt) och med bra recensioner. Dags att byta ut de röda som fortfarande hänger i kök och sovrum :angel: . Plus en uppsättning mörkbruna mörkläggningsgardiner till sovrummet (som kommer att behövas om det blir en riktigt varm sommar..).
Jag köpte skira röda gardiner på ikea för tre år sedan, har det som julgardiner i rummet här.... brukar komma ihåg att byta någon gång framåt sommaren :D Nu har jag några vit/grårandiga, och kom ihåg att byta redan i januari. I köket däremot hade jag pinsamt nog julgardinen till för två veckor sedan... nu har jag en kappa med frukter på från typ 70-talet eller något, ful. Funderar på att köpa nya. Tänkte kolla loppisar först faktiskt :D Har lilamönstrade typ panelgardiner eller liknande men vill nog ha något mer insysnsskyddande. Och har läst att panelgardiner är ute... :o Har svarta med kinatecken på, de måste vara precis lika ute då de är 26 år gamla nu.... de använder jag inte :o Så frågan är väl vad jag ska ha i köksfönstret :D

Även från UK? :) Jag får liksom inte ens skicka en fröpåse, ta med en skinksmörgås... eller för all del titta på TV4. :D Jag vet att vi har flera Bukefalister som inte längre kan beställa sina trädgårdsfavoriter och annat.
Hmm, "lustigt nog" så har vi isåfall handlat från företag på Irland. Vi har inte fått så många erbjudanden från UK. Av uppenbara anledningar tydligen 😅

• Haha
Reactions: Sel
Jag köpte skira röda gardiner på ikea för tre år sedan, har det som julgardiner i rummet här.... brukar komma ihåg att byta någon gång framåt sommaren :D Nu har jag några vit/grårandiga, och kom ihåg att byta redan i januari. I köket däremot hade jag pinsamt nog julgardinen till för två veckor sedan... nu har jag en kappa med frukter på från typ 70-talet eller något, ful. Funderar på att köpa nya. Tänkte kolla loppisar först faktiskt :D Har lilamönstrade typ panelgardiner eller liknande men vill nog ha något mer insysnsskyddande. Och har läst att panelgardiner är ute... :o Har svarta med kinatecken på, de måste vara precis lika ute då de är 26 år gamla nu.... de använder jag inte :o Så frågan är väl vad jag ska ha i köksfönstret :D

Ja, jag köpte lite tunnare enfärgade röda gardiner just till jul, det är de som sitter uppe nu. Gillar dem massor men vill ha annat nu till sommaren! Jag har faktiskt inga andra, förutom de lila som sitter uppe i vardagsrummet - fina men börjar bli lite slitna. Och mina gamla gamla mörkläggningsgardiner i nån petrolnyans (som jag har inne på kontoret). Men nu så! Jag vill av olika skäl inte köpa textil på loppis (absolut ingen värdering från min sida, vill jag understryka, jag är bara inte bekväm med det själv pga reasons). Och så har jag ju köpt väldigt lite till hemmet öht sedan jag flyttade hemifrån så jag tillåter mig att köpa nytt nu när jag fixar - men jag vill inte lägga hur mycket som helst :)

Det förklarar saken. :D Å andra sidan tycker jag att det är "med rätta" UK får på nöten med handel mot EU. De skulle aldrig ha röstat Brexit till att börja med...
Jag håller med, som någon annan skrev så kan man ju inte både ha kvar kakan och äta upp den när UK försökte förhandla fram ett likadant handelsavtal efter brexit :D

• Gilla
Reactions: Sel
Ja, jag köpte lite tunnare enfärgade röda gardiner just till jul, det är de som sitter uppe nu. Gillar dem massor men vill ha annat nu till sommaren! Jag har faktiskt inga andra, förutom de lila som sitter uppe i vardagsrummet - fina men börjar bli lite slitna. Och mina gamla gamla mörkläggningsgardiner i nån petrolnyans (som jag har inne på kontoret). Men nu så! Jag vill av olika skäl inte köpa textil på loppis (absolut ingen värdering från min sida, vill jag understryka, jag är bara inte bekväm med det själv pga reasons). Och så har jag ju köpt väldigt lite till hemmet öht sedan jag flyttade hemifrån så jag tillåter mig att köpa nytt nu när jag fixar - men jag vill inte lägga hur mycket som helst :)
Då är det verkligen dags att unna sig lite :D Och gardiner har man ju länge ändå. :D Jag tycker det är kul att köpa saker till hemmet, det sker sällan, men är faktiskt kul!

Då är det verkligen dags att unna sig lite :D Och gardiner har man ju länge ändå. :D Jag tycker det är kul att köpa saker till hemmet, det sker sällan, men är faktiskt kul!
Jag sitter med en gigantisk önskelista från fönstershopping på nätet som jag tänker skulle vara fint hemma och så dröjer det år och dar, och jag hinner tröttna på grejerna :rofl: Bra sätt att hålla plånboken i styr :angel:

Synd att jag inte har det lika lätt för detta IRL ... :cautious:

Jag sitter med en gigantisk önskelista från fönstershopping på nätet som jag tänker skulle vara fint hemma och så dröjer det år och dar, och jag hinner tröttna på grejerna :rofl: Bra sätt att hålla plånboken i styr :angel:

Synd att jag inte har det lika lätt för detta IRL ... :cautious:
Jag känner igen önskelistan!
Min fördel är att jag jobbar hemma och bara på plats en gång i veckan samt handlar mat online så det finns inte ofta behov av att åka någonstans till affärer.... bra för ekonomin :D

Det förklarar saken. :D Å andra sidan tycker jag att det är "med rätta" UK får på nöten med handel mot EU. De skulle aldrig ha röstat Brexit till att börja med...
Känns lite som de vill tillbaka, vet du hur tongångarna går nu iom att världen blir allt oroligare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund