Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en extremt jobbig dag med massor av känslor som gått berg- och dalbana. Psykologen var iallafall väldigt bra, jag bara grät första kvarten. Hon sa att jag behöver traumaterapi så det ska vi jobba med. Kände äntligen att någon lyssnade på hur jag mådde. Och förstod hur dåligt jag faktiskt mår. Ska söka ny läkare nästa vecka. Psykologens bedömning är att jag inte ska jobba alls just nu och att mina problem med nacken delvis kan komma från den stress som finns kvar i min kropp eftersom det är obearbetat trauma.

Senast ändrad:
Varit ute o shoppat, mat, div trädgårdssaker + byggbeslag och 15 16A säkringar, vet inte om jag skrev att något släckte halva huset för mig i gårkväll och huvudproppskåpet käkade säkringar som aldrig förr under felsökningen och det är ff inte klarlagt vad felet är så jag har fuldragit förlängningssladdar.
Nu är jag sur, hangry och kall för solen försvann i tollarp o sen gick det bara utför fram till byn +5 grader o jag o grannen hade tänkt ta en drink på verandan :rage:

Varit ute o shoppat, mat, div trädgårdssaker + byggbeslag och 15 16A säkringar, vet inte om jag skrev att något släckte halva huset för mig i gårkväll och huvudproppskåpet käkade säkringar som aldrig förr under felsökningen och det är ff inte klarlagt vad felet är så jag har fuldragit förlängningssladdar.
Nu är jag sur, hangry och kall för solen försvann i tollarp o sen gick det bara utför fram till byn +5 grader o jag o grannen hade tänkt ta en drink på verandan :rage:
Har haft sol idag förvisso men det har blåst ISVINDAR 🥶 ! Verkligen inget sitta-på-verandan-och-dricka-drink-väder... :nailbiting: Näpp, jag har tagit ett vambad och nu sitter jag under dunfilt och med en brasa några meter ifrån mig :) !

"Nä, nu jäklar är det fredag" sa jag till mig själv, gick ut i köket och hällde upp ostbågar samt korkade upp ett bättre rödvin (här var det på väg att gå åt skogen när korkskruven gick sönder halvvägs, men jag höll mig cool och lyckades lösa det med bara lite spill) och sjönk ner i mitt soffhörn. Ska sitta här ett tag och bara njuta av ledigheten efter en tuff arbetsvecka, innan jag går ut i köket och lagar italienska köttbullar med citron och parmesan till tonerna av Bo Kaspers Orkester som alltid ger mig fredagskänsla! Maken är på väg hem från surfing och vi har en skön, mestadels oplanerad helg framför oss 😊

Fortfarande inte sovit sedan igår men tagit ett par smörgåsar, inte ätit sedan 04:30 i morse förutom det. Fryser, försöker få upp lite värme innan jag ska ut med hundarna igen. Ställt klockan på 09 i morgon så jag inte sover bort helgen. 🙄

Om inte nuvarande läkare har hittat "rätt" så måste man ju gå vidare för att förhoppningsvis må bättre? Alla läkare ser och tänker inte exakt samma!
Det här kan jag verkligen skriva under på @Islandshästryttare

Jag gick rundgång i vården i många många år innan en tillfällig AP-läkare tyckte att det var något som inte stämde och inte var blyg för att remittera till röntgen och reumatologen - då kom jag rätt :up:
Det första överläkaren på reumatologen sa var; "varför kom du inte för 15 år sedan? Då hade vi kunat hejdat mycket av det här".
Tack för den liksom :meh:

Tillägg: Har du ingen som kan "kriga" åt dig @Islandshästryttare ?
(Man måste vara frisk nog att orka kriga för sin rätt när man är som sjukast!)

Senast ändrad:
Jag har lagat världens märkligaste middag!
Jag har funderat både högt och lågt vad man kan hitta på med maten som blev över, läs alla potatis i olika varianter. 🤭
Nu har jag lagat en bondomelett, på potatissallad! 😆 Potatissallad är ju egentligen kokt potatis, ägg och olja, så jag slängde ner några skedar potatissallad i stekpannan och stekte det tillsammans med hackad lök och några tomater som är mina egna. På med lite salt och peppar och tada, en bondomelett!

Smakar faktiskt bra med ett par skivor sportbröd. Jag kommer inte köpa potatissallad för att laga omeletter, men det blev ett riktigt lyckat försök istället för att slänga potatissalladen för att ingen orkade äta den. Jag har lök och tomater kvar om jag vill ha det till frukost. 😂
Ehum, tömde burken på det som var kvar, hackade en halv lök, tärnade två tomater och lät allt steka ihop innan jag slängde i två ägg + kryddor och åt det till frukost + en kaffe. :bag:

Jag tror att jag har haft dofthallucinationer. :confused: Inget obehagligt, utan igår kväll var det en lukt av häst (sådär som att vara nära en varm, ren häst, inte som gamla stallkläder) i mitt sovrum ett par gånger.

Någon annan gång har det varit en bränd lukt, som om någon eldar ved alldeles nära, men utan att det luktar starkt (bor mitt i ett lägenhetsområde där det är långt till närmaste hus där någon kan elda).

Har både lätt auramigrän och hjärntrötthet efter komplex hjärnskakning så det är väl inte jättemärkligt om sinnena spökar, men det är lite märkligt att det dyker upp nu isf.

Och nu är jag ännu surare och ff hangry, ingen vitlök hemma o ville äta potatisgratäng. ändrar plan o tänker currykyckling the easy way mao påsvarianten, då har jag ingen sådan sås hemma, nu skiter jag i det ,ska inte ha någon mat ! Mvh Dobbis 5 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund