Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft jättemysig födelsedag med efterlängtade gäster. Först varit ute i hyfsat fina vädret och sedan chillat och ätit på trevlig restaurang vid hamnen. Så mysigt! 😍
Förra årets födelsedag mins jag inte ens pga slut av cancerbehandlingen. Idag har jag orkat enormt mkt mer. Det här året ska LEVAS! 🥳
Grattis till allt i efterskott! 🌷🌹🌻

Tur att hon inte är ivägen i alla fall.

IMG_20260419_111547.webp

Har pratat med några av mina barn och förklarat att det inte blir några småsyskon till dem (som de önskat), barnvagnar av i dag är för fula för min smak! Det blev gapskratt! Som om det är enda anledning till att skaffa/inte skaffa barn liksom, men vi vet ju alla att jag bara drev med dem, barnverkstaden stängde 2006 när yngsta föddes. Knappt tre veckor kvar till jag blir farmor i alla fall, ser verkligen fram emot den tiden i livet! Är så spänd på det! Jisses, nästan värre än när man själv var gravid!

Har varit ute med doggarna, några gånger, tex tidigt i morse innan någon visste var de hade sina häckar och när jag kom in kröp vi (jag och rottekotten) ner i sängen och sov vidare några timmar. Goshunden! <3

Har ätit lite och funderar på film/serie ett slag. Tvättmaskinen har gått och nu torkis. Ska bädda rent i kväll, borde dammsuga, men väntar en timme....

Barnet kollar på en animerad serie om Jurassic Park, den är så spännande. Så nu får han inte se mer utan mig, för jag vill också veta hur det går :bag:

Förutom det har det varit fullt ös i helgen med kalas och kompisar, han har fina vänner mitt barn 😊

Insåg när jag var på toa nyss att min torktumlare var väldigt varm och luktade väldigt varmt, skarpt. Stängde av den, kanske något fel. Testar igen när den blivit sval, annars får jag kontakta fastighetsskötare om den. Har som tur är aldrig igång varken torktumlare, tvättmaskin eller diskmaskin när jag inte är hemma pga brand eller vattenläckage.

Äntligen dammsugit efter gårdagens kamp med dammsugaren:bump:
Borde moppa men man borde så mycket, någon annan dag!
Försöker ändra om lite bland sakerna på köksbänken men vettefan hur det går. Ska strax mixa en smoothie iaf!

Insåg när jag var på toa nyss att min torktumlare var väldigt varm och luktade väldigt varmt, skarpt. Stängde av den, kanske något fel. Testar igen när den blivit sval, annars får jag kontakta fastighetsskötare om den. Har som tur är aldrig igång varken torktumlare, tvättmaskin eller diskmaskin när jag inte är hemma pga brand eller vattenläckage.
Gör en felanmälan direkt, sånt där brukar vara för svårt för oss fastighetsskötare och måste hanteras av fackman direkt.

Känt mig helt hysterisk, har en miljon hjärnspöken och massa tankar. Jag tror allt skulle kunna undvikas om jag bara haft någonstans att vända mig med kunskap om sjukdomen . Om jag hade kunnat ringa och säga nu känner jag symptom X eller Y och fått hjälp att tolka det. Men det finns inte den hjälpen. Pratat med 1177 några gånger men de vet inte hur de ska tolka symptomen.

Mellan akuten och vårdcentralen finns ingenstans att vända sig . De enda med kunskap ger inga råd innan remissen är bedömd. Blivit nekad råd två gångee under veckan..Hur har sjukvården kunnat bli så kass?
Vi bor i fel län.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn