Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkt ner till stugan och ska sitta här och jobba ett par dagar. Blir skönt då jag då bara sitter med laptopen och tempot då automatiskt blir lite lägre, vilket jag behöver just nu.

Lagade god middag ikväll, stekt marinerad fläskfilé, ugnsbakad potatis, sötpotatis och broccoli och färdig bea. Inte supermodernt men gott blev det :d

Jaha? Det finns inget annat nummer att ringa för felanmälan? Så har vi iaf :)
Har ni olika nummer att ringa för olika problem? Spännande! Nu har jag bara hyrt, så hos mig har det funnits ett felanmälningsnummer (om det inte är akut, typ vattnet sprutar ur väggen en lördagskväll) som samlar upp och så får de skicka ut den som är mest lämpad. Eller via appen eller hemsidan :)

Har ni olika nummer att ringa för olika problem? Spännande! Nu har jag bara hyrt, så hos mig har det funnits ett felanmälningsnummer (om det inte är akut, typ vattnet sprutar ur väggen en lördagskväll) som samlar upp och så får de skicka ut den som är mest lämpad. Eller via appen eller hemsidan :)
Nej alltså, vi har ett nummer för felanmälan. Det används av de boende. Sen har ofta styrelsen/kontaktpersoner nr direkt till den fastighetsskötare som är ansvarig just där, eller till förmannen. De tar ju småsaker som vi kan lösa direkt med oss. Men det händer att vi får ärenden från felanmälan också.

Jaha? Det finns inget annat nummer att ringa för felanmälan? Så har vi iaf :)
Nej? det är dit vi hör av oss. Det är de som sköter all vidare kontakt osv. Fick bytt min tvättmaskin i somras, de försökte kolla fel och bestämde sig för att en expert skulle titta på den, men kom dagen efter istället och installerade en ny. Här är det de som vi tar kontakt med vad gäller allt utom hyresfrågor och liknande.

Nu har jag äntligen tvättat fönstren! Det blev ganska bra, om man inte kollar alldeles för noggrant högst upp i hörnorna på balkongfönstren. De är för tunga och läskiga för att ta ned, så jag kan bara torka dit jag når... 🙈 En otrolig förbättring blev det i alla fall, och så skönt att ha det gjort!

1000017162.webp

Kisse har varit i full gång hela dagen och sover nu som en stock i mitt knä. 😅 Överväger att flytta honom så att jag kan tända en brasa 🥰

Väckt med frukost på sängen, mitt omtänksamma lilla barn alltså..! 😍😭

Dagens plan:
1. Fota och lägga ut några annonser på Vinted
2. Rensa en grej ( typ en låda, ett skåp etc)
3. Göra klart mitt senaste kreativa projekt
4. Städa… 😩😩😩

Så. Nu är det nedskrivet här = måste göras. 🤓😆
Uppdatering dårå 😆:
Dagens plan:
1. Fota och lägga ut några annonser på Vinted ✅
2. Rensa en grej ( typ en låda, ett skåp etc) ✅
3. Göra klart mitt senaste kreativa projekt ✅
4. Städa… 😩😩😩 ✅

Har dessutom promenerat två gånger, lagat matlådor, packat en låda grejer som ska till loppis, tvättat och lekt med sonen.

Borde få medalj och Nocco! 😁

Nu har jag duschat och ska slöglo på tv en stund. Kanske te också?

Funderar på gröt medan jag ser på film. Inte världens bästa film men får duga, tänker jag.

I morgon är en ny vecka, platsjobb och terapeut på tisdag, resten hemma. Tufft med fyra timmar nu, men det får gå, måste gå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund