Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ligger den ute på Hemnet. Mäklaren har tydligen mycket att göra eftersom det ringer massa människor och vill ha förhandsvisning, men han anser att det är bättre med en öppen visning. Totalt har 1000 tittat på den, 27 har sparat och nio har anmält sig till visning. Jag la ut den igår på em. Så vi har stora hopp att det kommer iaf bli lite budgivning.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-3rum-lorensberg-goteborgs-kommun-hedasgatan-5a-21711130

Nu ligger den ute på Hemnet. Mäklaren har tydligen mycket att göra eftersom det ringer massa människor och vill ha förhandsvisning, men han anser att det är bättre med en öppen visning. Totalt har 1000 tittat på den, 27 har sparat och nio har anmält sig till visning. Jag la ut den igår på em. Så vi har stora hopp att det kommer iaf bli lite budgivning.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-3rum-lorensberg-goteborgs-kommun-hedasgatan-5a-21711130

Fantastiskt fin lägenhet! Hoppas försäljningen går bra :)

Har varit i stan och köpte bordskiva och lite smått till det (sandpapper etc), ett golvskydd (har under klädförvaringen för att skydda trägolvet som tar stryk annars) och en ny kudde (behövde en tredje till min nya säng - det blev verkligen ett lyft utseendemässigt! Det såg lite tomt ut med två.). Särbon ville in på Citygross också, och där hittade jag en del grejer som inte finns på "min" affär så handlade lite :d . Jag köpte sushi till oss båda, som tack för hjälpen med att åka och handla stora grejer, så vi åt lunch ihop också. Trevligt!

Nu är jag på gymmet och går i stair mastern - skönt att röra lite på mig efter idag. Ute är det växlande sol och regn/snö - blåser riktigt kallt!

Spenderat hela dagen i pappas hus (magasin/förråd idag).
Jag hade världens bästa pappa, älskar honom vansinnigt mycket och saknar honom varenda dag - men herregud vad jag svär över karln när vi är där. Det är SINNESSJUKT mycket grejer. Och totalt kaos. 😵‍💫

Idag har vi rensat och jobbat i ca 6h. Kört tre fulla släpvagnar med sopor till återvinningen och ett helt släp till loppis.
Uppskattningsvis är det nog minst tio släp till med sopor/grejer att ställa i skänkescontainer. Dessutom flera släp med grejer som ska sparas och mer sånt som ska till loppis.
Och då har jag inte ens börjat försöka reda i alla verktyg, bildelar, mc-delar och verkstadstillbehör ännu. Ja, och fyra veteranmotorcyklar står där också..

Känns som att det aldrig tar slut. 😮‍💨😩

Den ser verkligen fin ut! Om jag bodde i rätt del av landet och hade möjlighet att köpa, så hade jag varit väldigt sugen - hoppas att ni får bra spekulanter på den!

Har migränbaksmälla och är fortfarande väldigt mör efter gårdagens problem. Har mest vilat i dag och varit ute med hundarna. Fick ont i magen igen men som tur är inte i samma kaliber som i går och det gick till slut över. Efter det kunde jag äntligen sova lite. Blir nog en sådan helg med andra ord.

Ska försöka äta en macka igen, känner mig äntligen lite hungrig.

Jag skulle träffa en person i går, tror min kropp beslöt åt mig att det inte är en god idé (och det blev av förståeliga skäl inte av). Nästa gång den talar till mig kanske den inte behöver vara så extrem kanske? :D

Har legat efter med trädgården i år, men nu har jag haft lite energi och varit och köpt blommor och fixat. Börjar se trevligt ut igen! Saknas bara lite ogräsrensning mellan stenplattorna.

Sedan satt jag och maken ute i solen och åt scones och drack alkoholfritt bubbel. Men nu dags att vila för jag har visst sagt att jag ska jobba i morgon.

Blev en lyckad (men dyr) shoppingtur idag!
När jag väl kom hem och kände att jag spenderade alldeles för mycket pengar föll jag direkt för den här som dök upp på Facebook. Har inga hämningar :rofl:

IMG_1296.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn