Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är all mat som går att förbereda klar. Bakat en citronkladdkaka och gjort lemoncurd. Det får monteras ihop med lite riven choklad och små chokladägg strax innan vi ska äta den. Även gjort en kall sås med rom, rödlök, bronsfänkål och räkor som ska vara till laxen.

Sitter framför tv n och dricker kaffe. Det verkar som det börjar blåsa lite nu. Regnar gör det redan. Känner mig nöjd med mig själv, var och handlade igår så jag behöver inte gå ut idag.

Blåst och regn. Börjat städa lite. Risk för över 30 m/s i byarna i eftermiddag så ska definitivt inte gå ut. Startat en tråd om tips för Gotlandsemestern i sommar. Nu ska jag sitta en stund med mitt skrivande.

Krångel! Kommer inte åt G-filen, där jag har alla mina symönster mm. Antar att det är något med internet. Läste på Facebook att flera i byn hade problem med sitt nät. Märker ju inte av det på telefonen, med mobilnät.

Varit iväg till köpcentrumet och köpt schampo och balsam, de hade rejält med rea på det jag brukar använda så det var en bra överraskning!
På vägen hem for jag förbi mataffären.

Nu ska jag snart tvätta för första gången i den här lägenheten. Firar förresten en vecka här nu. 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund