Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har problem. Stormen har stormat bort elen. Vi har varken el eller vatten.
Helt okej med mig men kommer nog bli kallt att sova i natt.
Problemet däremot ligger i att jag behöver gå på toa, och toan går på el.
Får göra egen toa inne. För det är lite kaos att gå upp i skogen för att göra toa just nu.

Sen ska jag stänga av mobilen så jag sparar batteriet, ingen aning om hur länge detta kan tänkas hålla på men ser att det är måååånga avbrott runtomkring.

Förutom detta har jag skrivit klart mitt bokmanus och skickat till testläsare, tränat ett pass och ätit mat. 😁

Åh spännande tider med andra ord! Härligt med klart bokmanus! Jag tycker det har varit så kul, nyttigt och intressant att få respons från testläsare. Efter det har jag skrivit om hela början för femtioelfte gången efter det och skickat prolog och kapitel ett till testläsare. De har gillat denna början bättre. Är tacksamma att de orkar med mig :D

Mår dåligt ikväll så legat och vilat efter jobb, stall och hundar. Nu har fyrfotingarna fått mat och kvällskissen blir senare. Skönt på sätt och vis att jag inte behöver åka in och jobba i morgon men trist att missa övertiden. :meh:

Fixade stallet på förmiddagen innan vi skulle på påskmiddag hos sambons familj, gott och mysigt 🥰. Haha I godiset fanns ägghalvor, aldrig sett förut bara stekta ägg 😄. Fortsatt trevlig påskhelg på er alla trots stormen som härjar 💛.

Är det bara min midsommarmat som inte samma som påsk? Midsommar betyder ju grillat och färskpotatis
Jag tänker att det kalla är ju samma som alla svenska högtider. Sill och ägg och ibland ost. Visst finns det någon typ lathund för det? Det här var inte den jag tänkte på, men ungefär. :D

1775414281588.webp

Har roat mig med tvättstugan idag samt omorganisera i mina bokhyllor (ej klart dock) efter att nya hyllor satts upp. Har också demonterat en gammal bokhylla som har gjort sitt. Städat ur kylen också.

Är nu lagom mör i kroppen och trött, tanken är att jag ska orka plugga heldag i morgon så ska nog försöka gå och lägga mig snart. Måste bara bädda först.

Blä, kollat väderprognosen för i morgon och vi ska få snöblandat hela dagen. Det regnar nu så jag ska ställa timern till motorvärmaren så vi kan åka ut i morgon, vi lär vara ensamma i skogen iaf om jag orkar mig ut men nu har jag jobbat hela helgen så hundarna behöver få röra på sig.

Gick iaf att köra till både jobbet och hem i stormen och här hemma blåser det ju inte mindre, tvärtom som bekant. Ingen risk att älsklingen råkat elda för varmt när stormen kyler ner det huset 😆.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund