Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rekryteraren sa typ mensa test och inom mig så såg jag ut så här 😬
Jag har testat lite sånt och jag fattar inte sånt med mönster helt.

Personlighetstest tycker jag är roligt dock, och om de tycker att jag inte passar in så är det bäst för alla parter att jag inte tar vatten över huvudet på mig ☺️
Isch för sånt! Hahaha!

Jag har CVI (hjärnsynskada) utöver mina andra synnedsättningar och det är nog en vettig förklaring till varför sådana saker är svårt för mig. Mönster och sådant blir svårt helt enkelt. Skyller numera på det så jag slipper känna mig dum i huvudet :D

Jag med i vanliga fall. Men blev så irriterad när en person tagit med väskan (dvs sova över) utan att vi kommit överens om det innan. Bara att gå in i bostadshuset som om vederbörande själv bodde här stör mig som tusan. Detta trots att jag så sent som igår påtalade detta. Men tydligen fanns det ingen anledning att vara ”sur” pga borde fattat det eftersom vederbörande har kvällsfodringen. Men alltså det är massa timmar kvar tills dess :banghead:
Noll meddelande om detta innan. Det är det som stör mig mest!
Hade det inte varit bra att säga upp stallplatsen trots allt? Och låsen skulle du väl kunna ändra så att han inte har tillgång till huset när du inte är hemma?

Bra dag på jobbet förutom att jag har haft ont i huvudet hela dagen.
Skatteåterbäringen har kommit in på kontot och det är alltid en go känsla.
Fikat med vän och vi råkade visst sitta 2.5 h.
Nu lite serie. I morgon är det sista dagen på lovskolan och sista arbetsdagen för den här veckan.
IMG_9633.webp

Suttit och tittat på sommardäck, borde byta då jag inte gillar att köra på slitna även om de är lagliga men har så förbaskat mycket utgifter att det måste vänta. :down:

Ätit upp det sista av tunnbrödet, potatisgratängen, köttet och sista sockerfria påskmusten på jobbet. I morgon kväll blir det ägg och jag tror jag ska passa på att koka så jag även har till frukosten. Tror inte jag orkar göra någon omelett utan det blir nog kokta ägg, knäckemacka och kaffe på jobbet.

Isch för sånt! Hahaha!

Jag har CVI (hjärnsynskada) utöver mina andra synnedsättningar och det är nog en vettig förklaring till varför sådana saker är svårt för mig. Mönster och sådant blir svårt helt enkelt. Skyller numera på det så jag slipper känna mig dum i huvudet :D
Du är definitivt inte dum iallafall! :heart

Trevlig dag med trevliga kollegor från andra kommuner i området.

Läste på Facebook att vi tydligen ska ha öppet hus nästa vecka. På exakt samma tid som vi har ett möte på annan ort. Bra att få information om såna saker på annat sätt än Facebook.. Chefen har dessutom semester så jag kan inte fråga henne hur de tänkte där.
Egentligen är det inte min sak att reda ut, men i och med att jag är den som jobbat längst i gruppen blir det jag som får släcka alla bränder..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund