Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad trist!
Här borde det vara ok. Är en liten förskola mitt i lillbyn och jag känner flera där som bor grannar. Plus har varit där på öppet hus när jag väntade barn. Stänger givetvis efter oss osv!
Väldigt tråkigt, men efter att det hittats trasiga glasflaskor och kanyler på gården så blev det stopp :( Det hittades av personal som tur var så inga barn kom i närheten av det

Strålande solsken men kallt. Tänkt åka och handla knipplök och tomater, men ena affären hade slut och den andra får man bara köpa en ask. Inte direkt värt att åka(!) dit. Har lite tomater kvar så ingen panik, även om de är övermogna.
Varför i allsin dar får man bara köpa en ask tomater?

Ingen aning, ica har ofta grejer på extrapris men det är max antal per hushåll. Antar att de vill att man ska gå dit och handla andra saker på samma gång. Lockpriser.
Jaha, ja om det är superpriser brukar det vara begränsat... fast även då känns En förpackning lite snålt.

Vilken dag!
Började lite lätt med att tråckla ihop en toile i lakansäv av ett byxmönster åt 19 åriga sonen. Han vill ha ett par sådana här byxor

Jag kom relativt nära ska bara lägga på mer sömsmån i byxvidden oxå!

Sen tog jag paus och för fjärde helgen i rad så såpaskurade jag uteplatsen. Jag frågade nämligen 2009 när dom byggdeden om den skulle skötas på nått visst sätt och entreprenören sa att det är tryckimpregnerat så du behöver inte göra nått.
Men nu har fastighetsägaren gått ut med att man som hyresgäst behöver vårda den så jag har satt igång. Det tar ju lite tid att få bort 17 års lager. Men jag kämpar på med skurning.

Nu ska jag sätta mig och se en serie och handsy på ett linne.
Trevlig kväll på er alla!

Bifogade filer

• IMG_7410.webp
    IMG_7410.webp
    320,9 KB · Visningar: 51
Vilken dag!
Började lite lätt med att tråckla ihop en toile i lakansäv av ett byxmönster åt 19 åriga sonen. Han vill ha ett par sådana här byxor

Jag kom relativt nära ska bara lägga på mer sömsmån i byxvidden oxå!

Sen tog jag paus och för fjärde helgen i rad så såpaskurade jag uteplatsen. Jag frågade nämligen 2009 när dom byggdeden om den skulle skötas på nått visst sätt och entreprenören sa att det är tryckimpregnerat så du behöver inte göra nått.
Men nu har fastighetsägaren gått ut med att man som hyresgäst behöver vårda den så jag har satt igång. Det tar ju lite tid att få bort 17 års lager. Men jag kämpar på med skurning.

Nu ska jag sätta mig och se en serie och handsy på ett linne.
Trevlig kväll på er alla!
Hann du klart överkaste du höll/håller på sy? Nyfiken på en bild på resultatet.

Jösses vilket busväder! Det har visserligen blåst isvindar hela dagen och sådär på gränsen till stormbyar, men jag tänkte att jag svänger ned till affären ändå. Jag hade varit därinne i typ tre minuter innan det började Ösregna också!
Mycket mysig cykeltur hem blev det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn