Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos terapeuten och byggt med dominobrickor igen ;) Därefter jobbat i tre timmar, sista timmen flex. Kändes gott att jag och en till löste lite knutar vi sett, man blir pigg av det! :D

Rantat med hundarna både på promenader och i skogen, de var inte helt beredda på värmen såg jag, och spionen har legat på altanen en stund också.

Fått matleverans och packat in det.

Tänkte fortsätta titta på Chicago PD som jag inte såg klart i går, och kanske From efter det.

Slappar i soffan. Några av penseerna strök med inatt några klarade sig.
Ska straxs gå och lägga mig. Upp tidigt för hovis imorgon.
20260421_194419.webp

Aha, jag har för mig att det var Sverige som larmade till slut efter flera dagar?
Ja, Sverige larmade men man trodde först att utsläppet var i Forsmark då strålskydd upptäckte att det var förhöjd radioaktivitet utanför stationerna på måndag morgon. Utsläppet hände under helgen. Senare framkom det dock att Finland hade fått de första indikationerna att det kom från Sovjet. Ryssarna visste naturligtvis vad som hänt men varnade inte alls förrän de blev tvugna att erkänna efter Sverige slagit larm.

Känner mig nöjd efter först full arbetsdag (hus dock, inte hotell. Skillnaden är att jag blir serverad lyxkaffe och skvaller. :D ) och sedan rensning och plantering ute. Har äntligen skrapat mellan plattorna och fått ned både petunior, pelargoner och clematisar där de ska vara!
Bara hoppas att pluggplantorna tar sig ordentligt för jag gillar verkligen färgerna jag köpt.

Ja, Sverige larmade men man trodde först att utsläppet var i Forsmark då strålskydd upptäckte att det var förhöjd radioaktivitet utanför stationerna på måndag morgon. Utsläppet hände under helgen. Senare framkom det dock att Finland hade fått de första indikationerna att det kom från Sovjet. Ryssarna visste naturligtvis vad som hänt men varnade inte alls förrän de blev tvugna att erkänna efter Sverige slagit larm.
Ja det är så jag också minns :) Men visste inte/hade glömt att Finland visste innan faktiskt.

Funderar på om det kommer funka att vakna igen för att köra till flyget i någorlunda skick om jag sover en stund först 😬
Svår avvägning då jag måste gå upp igen före 06 så blir kort natt när jag väl kommit hem från flygplatsen..

Alltså jag ser mängder av tejprullar på buke idag..
Det verkar vara flera annonser som lagt sig ovanpå texten bla flera från Kontorsgiganten.
Först trodde jag någon medvetet lagt in bilder på tejprullar så började fundera hur man gör det.

Bifogade filer

• 20260421_225850.webp
    20260421_225850.webp
    89 KB · Visningar: 51
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter