Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev farmor i morse till en jättesöt liten flicka! <3 Hade gott bra med allt för de alla tre!

Att jobba sedan var skitsvårt, helt uppe i varv och disträ. Men fått beröm på jobbet igen, efter knutarna vi löste i går, och blev förstås glad! Journalsystemet krånglade så när det var bara en halvtimme kvar flexade jag ut.

Har varit ute med hundar och när jag kom hem kom det en snubbe som erbjöd tittöga i dörren till reducerat pris eftersom vi tydligen är en del som ville ha, så det blev ordnat genast.

Tänkte äta något och titta på Tjernobylserie.

Grattis ❤️

Njuter av en onsdagkväll i mitt eget sällskap som hittills innehållit alla mina favoritingredienser: Tufft träningspass, lång dusch, sushi + pokebowl framför ett bra kriminaldrama på Netflix, och nu ett par bitar svenskt godis medan jag slösurfar. Jösses vad jag behövde en sådan kväll efter en riktigt tuff arbetsdag där jag ännu en gång frågade mig om mitt "nya" jobb någonsin kommer att kännas lättare. Det är såklart en överdrift, jag har haft massor av bra dagar och trivs väldigt bra överlag, men ibland känns det lite hopplöst förvirrande och komplext. Ja ja, bara sju arbetsdagar kvar innan det är dags för två veckors semester i regnskogen, hallelujah!

Jag blev farmor i morse till en jättesöt liten flicka! <3 Hade gott bra med allt för de alla tre!

Att jobba sedan var skitsvårt, helt uppe i varv och disträ. Men fått beröm på jobbet igen, efter knutarna vi löste i går, och blev förstås glad! Journalsystemet krånglade så när det var bara en halvtimme kvar flexade jag ut.

Har varit ute med hundar och när jag kom hem kom det en snubbe som erbjöd tittöga i dörren till reducerat pris eftersom vi tydligen är en del som ville ha, så det blev ordnat genast.

Grattis farmor! 🥳

Vi låg på behandlingsmadrassen en lång stund. När vi skulle gå upp ”tappade hunden benen och välte på rygg” upprepade gånger med viftande svans. 😂❤️
IMG_4649.webp

Grattis farmor!

Grattis farmor

Stort grattis farmor❤️❤️❤️

Semesterdag för att följa dottern till ett möte. Började med scones i airfryern vilken hit!
Testade även att grädda en sötströkladdkaka i den.

Några Yo-Yos och nu ett bad.
Efter mötet har jag bokat en massage
Blir en bra dag det här

Sitter i soffan. Är mest en belastning för allt och alla just nu. Skickat meddelande till vården att jag behöver sjukresa på tisdag. Har ju inte ens hiss ner till markplan i huset och kan inte få ut vare sig mig själv ellet min min rullator ur huset. Så ser inte riktigt hur det skulle gå till att jag tar mig dit annars. Min sambo behöver tid att sköta sitt arbete även om han stöttar mig på de sätt han kan det är helt orimligt att han ska behöva följa med på alla vårdbesök de lär ju bli många.

Sitter i soffan. Är mest en belastning för allt och alla just nu. Skickat meddelande till vården att jag behöver sjukresa på tisdag. Har ju inte ens hiss ner till markplan i huset och kan inte få ut vare sig mig själv ellet min min rullator ur huset. Så ser inte riktigt hur det skulle gå till att jag tar mig dit annars. Min sambo behöver tid att sköta sitt arbete även om han stöttar mig på de sätt han kan det är helt orimligt att han ska behöva följa med på alla vårdbesök.

Jag förstår att allt är jättejobbigt men försök att inte se dig som en belastning :heart Vi behöver alla hjälp från olika håll ibland och det är inte belastande utan exakt det vårt samhällssystem med skyddsnät är till för.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27