har fått en diagnos som heter Ramsays hunt syndrom. ger påverkan bland annat i form av halvsidig ansiktsförlamning, yrsel, balans. Oklar prognos för återhämtning och hur bra det kan bli.Oj vad är det som har hänt? Låter jättejobbigt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har fått en diagnos som heter Ramsays hunt syndrom. ger påverkan bland annat i form av halvsidig ansiktsförlamning, yrsel, balans. Oklar prognos för återhämtning och hur bra det kan bli.Oj vad är det som har hänt? Låter jättejobbigt![]()
Tufft, men ändå bra att få ett namn på det och veta mer. Det här med vaccin kanske jag borde ta tag i. Hoppas det går så bra det kan framåt.har fått en diagnos som heter Ramsays hunt syndrom. ger påverkan bland annat i form av halvsidig ansiktsförlamning, yrsel, balans. Oklar prognos för återhämtning och hur bra det kan bli.
Mina jobbfåglar är här och tigger mat hela tiden och jag blir så ledsen när jag inte kan ge dem någotHar en stor påse med ny fågelmat ståendes vid fönstret.
@Hoarfrost Tror det där gäller fågelbord? Dina jobbfåglar är väl en familj med några enstaka fåglar? Isf kan du nog mata dem.För att det gått ut rekommendationer att inte längre mata fåglar:
https://birdlife.se/sjukdomsutbrott-bland-blamesar-uppmaning-sluta-mata-faglar/
https://www.natursidan.se/nyheter/smitta-sprider-sig-sluta-mata-faglar/
Hemma och jobbar i dag. Kunde smita ner på blixtvisit till butiken nära mig och köpa tomat så jag kan äta hamburgare till lunch. Till min stora glädje hade de fått in några stycken av arlas nya päronglass yoghurt. Den ska jag testa sen i eftermiddag!
Annars som vanligt: Får en himla massa gjort när jag inte är på jobbetTyp så mycket och så fort att jag snudd på kommer ha för lite att göra i dag. Hinner kanske med att planera lite jobb framöver då!
![]()
Såg dom inte bältrosutslagen från början?har fått en diagnos som heter Ramsays hunt syndrom. ger påverkan bland annat i form av halvsidig ansiktsförlamning, yrsel, balans. Oklar prognos för återhämtning och hur bra det kan bli.
Såg dom inte bältrosutslagen från början?
Hmm... åh. Tänk om den blir typ så om jag lägger den i frysen lite?Åhhh jag läste det som yoghurtglass med päronsmak
Vore ju JÄTTEGOTT
Välkommen tillbaka!Jag har smugit tillbaka hit efter lite bukepaus. Hej allihopa!
Ligger med en sovande katt som snusar varmluft i armvecket och överväger frukost (som av uppenbara skäl måste skjutas upp).
Och grattis farmor @Enya![]()
Tack!Grattis farmor @Enya !
Många mindre städer har ett rikt kulturliv, men inga stora "fyrverkerier". Öppna ateljeer, konst och konserter i kyrkor och stora samlingslokaler. EtcNågot jag saknar nu när jag bor i en kulturfattig småstad är konstutställningar. Van att kunna gå så ofta jag orkar och vill, men här är det svårare.
Insåg dessutom idag att jag inte kommer kunna gå på skulpturparken Pilane i sommar. Det känns lite ledsamt.
Tack för att du ingjuter lite hopp hos mig.Många mindre städer har ett rikt kulturliv, men inga stora "fyrverkerier". Öppna ateljeer, konst och konserter i kyrkor och stora samlingslokaler. Etc
Vartefter du lär känna bygden som den är nu, så kommer insikten om vad du hittar och var.
/kulturtant i liten kommun