Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I bland gör man sig själv en tjänst om man lägger fokus på det positiva och skiter i resten.
Bra joggingrunda tidigt i morse.
Fina relationer och samarbeten med en del elever och kollegor.
Första stunden för året på altan hos mamma och pappa.
Solen värmde precis lagom mycket, fiskmåsarnas läten, kaffekoppen i handen.
Renbäddad säng.

har fått en diagnos som heter Ramsays hunt syndrom. ger påverkan bland annat i form av halvsidig ansiktsförlamning, yrsel, balans. Oklar prognos för återhämtning och hur bra det kan bli.
Klart du har men än så länge är ju prognosen osäker. Ta inte ut det värsta :heart Det kommer vara tufft ett tag men det finns alltid ljuspunktetr tar lite tid att se dem bara. Stor kram på dig 🫂

Nyss hemkommen från stallet. Vi tar skritturer mer för vår skull än hästarnas. Slutet på Maj kommer vi ta bort dom.

Bara komma ut io skogen nu gör underverk för själen även om jag inbillar mig att Blue känns stelare. Mestadels inbillning.

Blev 95% skritt och en galopp på långa (eller tja nästan iallafall) tyglar. Mycket nöjda hästar som fick komam in sen.

Nu ska jag försöka komma på någon mat och försöka bli trött.

Det här med att sova verkatr inte vara min grej det sista. Tror det rör sig lite för mycket i huvet och runtomkring men jag kan inte sätta fingret på vad det är.

Säker på att det kommer lösa sig ipå något sätt iallafall.

Rubriksättaren här gör ett bra jobb 😂

Screenshot_20260423_202143.webp

Intensiva torsdagar på jobbet. Jättebra lunch med kollegorna. Hem, jobb, däcka lite på sängen av anspänning jag inte ens behöver ha.. nåja.

Sedan stallet och jättefint pass på banan, om än något disträ. Och tömkörningsclinic!
Fick prova på också, för första gången :love:
Jättehäftigt och jätteroligt!

Allt blir verkligen bättre med lite häst.

Känner mig som världens sämsta matte. Kattungen har varit ute själv en halvtimme och kommer in och är livrädd. Jag har ingen aning om varför, men något läskigt har hänt. Gick nästan inte ens att muta med dreamies 🥹 nu känns det som vi har en stalker eller något som smyger runt stugan, tur att jag inte är mörkrädd 😅

Bjuder på en bild från igår, och nej, han får inte vara på bordet 🤭
1000017202.webp

Har gått igenom byxor och klänningar och inser att jag har fler par byxor jag kan använda som tur är, ett par som passar på riktigt. Vad gäller klänningar passar jag en på riktigt och de andra är för stora. Jag som köpta nya förra sommaren! Nåja, de går att använda så det tänker jag göra. Istället för nya klänningar är ett snyggt skärp kanske något som skulle passa några klänningar. :) Blir lite billigare och smartare :D Får gå igenom tröjor en annan dag.

Har tvättat min vårjacka, kanske dags att använda den nu.

Snart försöka sova. Jobbar eftermiddag i morgon.

Här blir det vinterjacka på, ska gå ut och kissa hundarna nu innan jag tror jag petar i mig dubbel dos av insomningstabletterna. Känner mig för stressad. :(
Kallt hos er också? Det är så frustrerande. Vi har haft en absolut ljuvlig dag på runt femton plus eller mer men likförbannat sjunker det snabbt ned runt nollan eller under när solen försvinner. Det är onormalt kallt för att vara här den här årstiden.

Kallt hos er också? Det är så frustrerande. Vi har haft en absolut ljuvlig dag på runt femton plus eller mer men likförbannat sjunker det snabbt ned runt nollan eller under när solen försvinner. Det är onormalt kallt för att vara här den här årstiden.
Ja, det är fortfarande minusgrader eller runt nollan nattetid. Lider med småfåglarna som har svårt att hitta insekter. :(

Usch, blir inga tabletter ikväll om jag inte börjar må bättre. Var nyss ute med hundarna, huvudvärk, illamående och kände mig yr. Väl inne så hann jag få av mig kläderna, leta reda på en hink att ha bredvid sängen och kräktes sen upp det som fanns i magen inne på toaletten. Blä, hatar att kräkas. Har jättesvårt att få upp något och halsen går alltid sönder så jag spottar blod. :yuck:

Tack och lov är det ett år sedan sist när jag kräktes av mina tabletter efter de opererade foten. Då fick jag ha hinkar i alla rum för jag blev illamående när jag hoppade runt på ett ben och ramlade några gånger. 🤢

Ja, det är fortfarande minusgrader eller runt nollan nattetid. Lider med småfåglarna som har svårt att hitta insekter. :(

Usch, blir inga tabletter ikväll om jag inte börjar må bättre. Var nyss ute med hundarna, huvudvärk, illamående och kände mig yr. Väl inne så hann jag få av mig kläderna, leta reda på en hink att ha bredvid sängen och kräktes sen upp det som fanns i magen inne på toaletten. Blä, hatar att kräkas. Har jättesvårt att få upp något och halsen går alltid sönder så jag spottar blod. :yuck:

Tack och lov är det ett år sedan sist när jag kräktes av mina tabletter efter de opererade foten. Då fick jag ha hinkar i alla rum för jag blev illamående när jag hoppade runt på ett ben och ramlade några gånger. 🤢
Jag reagerade när du skrev att du tog insomningstab INNAN du gick ut. var lite snäll o rädd om dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund