Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag känna mig klar med den här arbetsdagen. Men ska jobba iallafall en halvtimme till sen fixa middag. Efter middagen blir det att pälsa på sig och gå ut och rida ihop med äldsta dottern innan vi fixar stallet och kvällsfodrar. Känner på mig att vi kommer vara frusna när vi är klara och får gå in igen 🥶

Varit hos bilmekanikern och bönat och bett om att bilen ska bli klar idag. Får se om det ger effekt 🙏 Han i kassan hade tre katter, så sa att han kan spara mitt nummer så slipper han ringa vår växel om dom behöver veterinärvård - OM dom blir klara med bilen idag 😇 Alla medel är tillåtna tänker jag?!

Det där inlägget fattade jag inte?

Den ser ut såhär

1770216680524.webp

Har inte jobbat i dag pga migrän. Känner mig rätt mör fortfarande, hjärnan är inte riktigt med. Har inte ätit något ännu, är inte ens hungrig, men borde nog göra det ändå kanske. Dogosarna har varit ute i snön och var lyckliga över att det snöade, me not so much. Rottisen for runt med isbitar med framtassarna och kanade på gångvägen, jag bryter ihop av skratt varje gång alltså! Hon sätter alltså framtassarna på en stor isbit och så spurtar hon med framtassarna :D Det går utav bara F alltså!!!! :D Spionen tjuter otåligt 8 meter fram för att vi inte rusar i hans takt i snön, han tycker att vi är löjliga :D En dag hittade rottisen en apelsin som hon trodde var en boll, överlycklig. Tills den sprack! Skutt rakt upp i luften och glodde skumt på bollen som numera inte var en boll och dessutom luktade skarpt! :D Hon har krafsat sönder den i miljoner med bitar nu dock. Som hämnd.

Några ungar sparkade på dörren för en timme sedan, förstår inte hur det kan vara kul att göra så. Det rungade i hela lägenheten. Inte konstigt barn inte är min favorittyp av människor, om jag säger så. Vette fasen vem jag ska vända mig till för att få det att sluta. De är borta innan jag hinner till dörren. Känns inte så enkelt som att man kan skylla på att det är boende här utan jag tror att det är ungar som går från skolan (de är i grupp).

Går den inte att använda då?
Det tänker jag att det gör om det bara är på utsidan @MJLee ? Då är det "bara" ett skönhetsfel som du kanske kan leva med?
Har den däremot flagnat inuti så bör du nog byta.

Edit: läste ditt senare svar #330 och Ja, då ska du köpa en ny :up:

Kollade och det har flagnat på metallen inte utanpå, så vågar inte ta chansen att något i metall kommer i kontakt med mikron. Det kan gå utmärkt, det kan sluta med brand och explosion. Billigare att köpa en ny (hittade en för 529 inklusive frakt). Mikron är över tio år gammal så det var väl ändå dags att köpa en ny.
Aha, jag känner att jag inte alls har koll! :o Jag har aldrig sett en micro se ut sådär dock, hur har det blivit så?

Aha, jag känner att jag inte alls har koll! :o Jag har aldrig sett en micro se ut sådär dock, hur har det blivit så?

Jag är en idiot som inte tänkte på att kolla att det inte fanns vätska kvar efter att något kokat över när jag slängde in min tekopp för värmning under några dagar :banghead:

Sitter och gottar mig åt Dumpens senaste publicering. Ja, jag fattar att de är väldigt problematiska på många sätt... men grottmänniskan i mig skrattar lika hånfullt varje gång någon av männen som ertappas med att grooma barn börjar yla om att hans liv blir förstört om de publicerar det han gjort. Buhuhu, stackars liten.
Jag fattar drivet bakom vad de gör.
Men att de dömer folk på förhand gör mig mörkrädd.
De har ju blivit dömda för det de gör.

Hämndlystnad är ingen bra demokratisk gärning. Vad hände med att vara oskyldig tills annat bevisats? Folkmobb kan jag inte stödja.

Jag fattar drivet bakom vad de gör.
Men att de dömer folk på förhand gör mig mörkrädd.
De har ju blivit dömda för det de gör.

Hämndlystnad är ingen bra demokratisk gärning. Vad hände med att vara oskyldig tills annat bevisats? Folkmobb kan jag inte stödja.
Jag tycker att många av deras publiceringar är välgjorda där det med all tydlighet framgår vad männens avsikter är.

Ärligt talat, just i den här frågan spelar det ingen roll för mig om det blir en folkmobb. Jag kan absolut förstå att det är problematiskt att publicera någon som har sociala svårigheter, som lever ofrivilligt ensam och som lika gärna hade kunnat kontakta en 50-årig kvinna som ett 14-årigt barn, men det finns ju också en galet stor mängd publiceringar på män som har framstående positioner i arbetsliv och samhälle och som uppenbarligen riktar in sig specifikt på barn. Jag tycker att de männen får precis vad de förtjänar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund