Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skaffat Netflix-konto ett tag, så nu är det avbrott från DTS med Bridgerton. Om någon har tips på romantik-drama-kärleksbös-serier på Netflix så tar jag gärna emot tips. Behöver lite sånt i mitt liv!

Bokar om tvättiden till imorgon istället. Jag har verkligen ingen lust idag.

Ska försöka plugga lite inför kommande tentor samt utföra några små ärenden i centrum och fortsätta städning -bara dammsugning samt sortering av lite prylar och disk kvar, övrigt gjordes imorse. Ska bara dricka upp kaffet först.

Frukost nu. Läser en gammal bok
17722699005392332290025726598774.webp

Jag myser i soffan och njuter av helg med Novo Amor i högtalarna. Det positiva med intensivt på jobbet är att veckorna går väldigt fort i alla fall 😅 Maken är fortsatt bortrest och lever sitt bästa liv på en surfstrand i Marocko och även om jag njutit lite av ensamheten så tycker jag att han kan komma hem nu. Han skickar i alla fall gulliga grejer som gör mig lite löjligt glad, typ sådant här som kom efter att jag skrivit att jag hade en tuff dag igår:

Visa bifogad fil 181844

Urlöjligt, jag vet, men ibland behöver man bara få fånle lite :angel:
Den är ju inte alls urlöjlig. Den är alldeles rätt.

Har du provat att ta Tranexamsyra? När jag hittade dem blev det en riktig game changer för mig! 🙌🏻
Problemet är att min mens kommer när den har lust
Ibland varannan vecka, ibland med 6 månader mellan
Har alltid varit så
Var bättre med piller ett tag men nu har de slutat funka
Är troligtvis på väg in i klimakteriet

Äter så grymt många mediciner så vill inte belasta kroppen mer
Nu vet jag ju inte alls vad du äter mediciner för/mot, men oftast är det ju mer belastande för kroppen att vara utan rätt medicinering tänker jag. Min kropp skulle inte uppskatta om jag inte tog mina astma- och allergimediciner, eller hoppade över medicinen jag tar mot klimakteriebesvär (inte hormonbaserad då jag haft blodproppar).

Men med det sagt så vet jag hur jävligt det är med onormala blödningar. För mig slutade det med hysterektomi, men innan dess provade de att bränna slemhinnan vilket höll det i schack ett par år. Sök vård, det finns hjälp att få. Särskilt om du inte tänker att du ska ha fler barn.

Funderar på om jag ska ta dagens andra kopp kaffe redan nu eller spara den till i eftermiddag. Ack, dessa svåra beslut... Har i alla fall haft en kanonmorgon som började med ett två timmar långt videosamtal med två fina vänner i Sverige. Eftersom vi bestämt pannkaksfrukost-dejt och de är en timme före blev det till att gå upp tidigt för lilla mig, men det var verkligen värt det! Så mysigt att stå i varsitt kök, från Lomma till Glasgow, och steka/äta pannkakor och prata om livet :heart

Nä, det får nog bli den där andra kaffekoppen nu ändå! Det, lite läsning, mer Novo Amor och kanske rentav en liten tupplur :angel:

Vi drog på lekplats! Tyvärr var den första helt livsfarligt täckt av is så vi fick vända (stör mig lite på att kommunen inte kan sanda på stans största lekplats faktiskt..). Åkte istället till en annan, där åtminstone hälften gick att komma åt utan att slå ihjäl sig.
Bara vi där så jag kunde också klättra och gunga utan sura blickar från andra. 😁🤓

Handlar hönsmat och spån och grejer, så ska städa åt dem lite senare.

Men ta det då när det kommer? Det funkar bra. Jag tar heller inga sådana hormon-grejer för vill inte stoppa i mig sånt o få andra sjukdomar.

Återigen, väl avvägda mängder medicin/hormoner ger inte sjukdomar. Finns det en risk med en medicin en behöver ta får en lämna prover regelbundet för att se till att det inte blir några farliga sidoeffekter. Sprid inte myter och felaktigheter.

Edit: Jag tar alltså cellgifter och hormoner varje dag. Utan dem hade jag mycket väl kunnat vara död, antingen pga min autoimmuna sjukdom eller att jag tagit livet av mig pga den extrema mentala dippen jag fick när jag kom i klimakteriet. Den dippen försvann efter en vecka på hormoner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund