Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller helt med... tyvärr.
Fast tillståndet i skolan kan inte bara skyllas på samhället.
Skolan styrs av läroplaner. Men kommunen och chefstjänstepersonerna bestämmer massor.
Min lilla kommun har infört tvålärarsystem i låg och mellanstadiet
Mycket går att göra med dialog mellan skola och fack t.ex. Informera!
Jag tycker det låter som skyddsstopp är lämpligt i exemplen i tråden?

Jag tror kompressorn till kylskåpet har gett upp nu. Det är misstänkt varmt i kylskåpet...
Så nu är frågan, hur sjutton gör vi? Fullstort kylskåp, frys i källaren? Kombiskåp som idag? Kyl och frys på ett helt annat ställe i köket, med risk för att se konstigt ut?

Det har varit total panik. Mamma låter jätteynklig och ligger på sjukhus med dropp. Varken jag eller min syster kan åka ner eftersom vi behöver ett visum och det tar minst en vecka från att man ansöker om det. Vi har pratat med hennes läkare och andra och det låter som det inte är så allvarligt. Men hon låter så eländig och jag får panik av att vara så långt borta.

Jag och min syster reagerar olika på situationen. Hon är ute och springer och jag gick och köpte semlor.

Fast tillståndet i skolan kan inte bara skyllas på samhället.
Skolan styrs av läroplaner. Men kommunen och chefstjänstepersonerna bestämmer massor.
Min lilla kommun har infört tvålärarsystem i låg och mellanstadiet
Mycket går att göra med dialog mellan skola och fack t.ex. Informera!
Jag tycker det låter som skyddsstopp är lämpligt i exemplen i tråden?
Absolut, så är det säkert. Men att klimatet i samhället har förändrats överlag tycker jag verkligen.
Edit; Vill även tillägga att jag tycker att ett stort ansvar vilar på föräldrarna.

Slängt papper, plast, glas och metall påvägen till stallet. Hästarna fick mat och nu är vi utanför biltema, sambon fick gå in ensam för jag åkte iväg med leriga byxor så de tänker jag inte visa upp för allmänheten :D. Funderar på att städa bilarna när vi kommer hem, förmiddagen har gått åt till trädfällning.

Grått och regnigt ute så la mig i badet. Ett glas rött och spåna på vad man ska välja för gott när det vankas restaurangbesök ikväll. Tyvärr firar min kropp 44 årsdagen med en oerhört smärtsam blåsa på tungan men jag ska fanken ha min goda mat ändå 😅

Grått och regnigt ute så la mig i badet. Ett glas rött och spåna på vad man ska välja för gott när det vankas restaurangbesök ikväll. Tyvärr firar min kropp 44 årsdagen med en oerhört smärtsam blåsa på tungan men jag ska fanken ha min goda mat ändå 😅
Grattis! ✨️

Hoppas blåsan ger med sig och gör mindre ont snart!

Grattis på födelsedagen, med eller utan blåsa

🥰🍾

Grattis på din dag, hoppas blåsan inte förstör middagen för dig. 🤩🥳😋

Grattis på din dag! 🥳

Go lunch hos päronen. Skönt att äta utan att vara rädd för myror på bordet.
Kollar sprint och trav på tv.
IMG_9073.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok