Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Full fart idag. Sov gott ända till halv 9- även katterna med (igår väckte de oss redan halv 7 antagligen pga sambon glömt att stänga av larmet....) 😊. Efter att vi vaknat till tog jag direkt tag i renbäddningen och de andra sysslorna innan frukost i lugn och ro 😊. Sen en kortare och effektiv stund I stallet och luncha hästarna och fixa pållans box innan vi skulle åka och fira min brorson 🥰. Efter liten mellanlandning hemma med middag for jag och jobbade kvällspasset (tog semester på dagpasset) och nu är det inte mörkt längre när jag åker 17.30, så härligt! 😃.
Hemma igen var det skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng brevid älsklingen som sover 🥰, hög tid att sova då han satt alla larm till klockan 04 😴.

Måndag. Den här veckan måste kollegan vara frisk. Det blir så mycket för oss andra annars. Men på onsdag ska vi på konsert! Rekommenderar er att lyssna på Asha Banks, mycket melodiös med väldigt trevlig röst! Ser fram emot det!

Jobb idag, ledig imorgon - känner mig väldigt nöjd med det just nu (både för ledig dag och för att jag slipper den dryga övergången från kvällspass till dagpass som annars blir) :D . Dags att gå upp, fixa frukost och träna innan jobbet!

Mamma messade att hon skulle flyttas till intensiven och jag fick spader. Men pratade med min mamma och min syster och det verkar vara stabilt. Lågt blodtryck och förhöjd plus. Iaf är hennes läkare där och ser till att allt går till som det ska.

Tydligen kan man få ett turistvisum till Kenya på 24 timmar om det är super urgent så det är bra att veta. Fan, fan, fan, fan

Sitter med varm citronte med extra citron i. Har ätit två knäckemackor med kaviar på (tunn havre från Wasa är godast!). Nu är huvudvärken borta men kände i kväll när jag var ute med spionen med bästisen att allt grus börjar ta ut sin rätt på ena handen och den börjar ömma. Jag tänkte vara snabb och se om jag kan förebygga- skriver ju en massa på jobbet också, så har nu ett handledsskydd på mig. Vet inte om det är rätt inpassat dock, tror det var 2019 jag fick det inpassat av arbetsterapeut på dåvarande vc i Skåne, så svårt att veta hur det ska sitta så här typ 7 år efter... men hoppas på positivt resultat och att jag kan mota olle i grind den här gången. Inget nytt, brukar komma varje vinter/vår pga vibrationer/slitage av min blindkäpp. Bra hjälpmedel de här pinnarna och jag känner mig naken när jag går utan, men inte alltid en höjdare för händerna! ;) Det var dock värre i Skåne, där var inte snö så ofta, som ändå är dämpande, och jag gick där det var kullersten (mördande för händerna) och "plattor" på trottoarerna. Här är mer snö längre tider och dessutom går jag nu oftare med två hundar vilket ger 0 händer att ha en blindkäpp i (har ännu inte kunnat ha båda i en hand och blindkäpp i andra, lite sorgligt och naket dock), så lite fördel här har det blivit. Inte lika ont, inte lika snabbt på vintern och inte lika länge. :) Undrar dock om inte skyddet har blivit för stort i och med min över 50 kg viktnedgång sedan operationen 2021, det är kanske därför det inte riktigt sitter bra längre? Går det ens? Vet att händerna blivit "mindre" faktiskt, men inte tänkt på att det kan påverka handledsskydd?Men det glider liksom av på något vis och om jag spänner in det hårt sitter det så det klämmer över handleden, men tummen har ändå inget stöd.

Lyssnar på musik, nyss Janne Schaffer med "jag vill ha en egen måne". Den låten är ju vacker i sig själv, men han har gjort något perfekt ännu mer perfekt! Nu Kim Larsen med "This is my life", från hans sista konsert 2018, den är mycket vackrare än originalet, som det ska vara lite mer tempo i, men som sista låt på sista konserten någonsin och han dog en månad efter är det bara väldigt passande just så här.

Strax sova känner jag. Arbetsdag i morgon, även om det bara är två timmar, två timmar är dock länge nog för mig just nu.
Du behöver nog nya
Har inte testat mina än men har inte gått ner så pass mycket än

Solen skiner och jag dricker kaffe
Så nöjd med ommöbleringen i vardagsrummet
Ska be hv sätt upp lampan i andra delen sen
Ett par vändor till återvinningen idag med

Vaknade 04 och känner mig inte kry. Skönt att kunna jobba hemifrån soffan. Resten av veckan ser också ut att kunna funka med hemmajobb, även om jag velat åka in iaf imorgon. Får se hur det blir.

Skyndsamt heter det väl, det måtte väl i praktiken räcka med skyndsamt under ordinarie arbetstid...? 😬
Jo. Men skyldigheten att lämna ut handlingar är långtgående. Så det är inte bara att stänga av datorn vid 16:30:00 och säga att synd jag hann inte. Nu gillar jag hela idén om allmänhetens tillgång till allmäna handlingar. Men ibland känns det motigt när man bara vill komma hem.

Du behöver nog nya
Har inte testat mina än men har inte gått ner så pass mycket än

Solen skiner och jag dricker kaffe
Så nöjd med ommöbleringen i vardagsrummet
Ska be hv sätt upp lampan i andra delen sen
Ett par vändor till återvinningen idag med
Ja, funderar på det! Handen mår i alla fall lite bättre efter en natt med skydd på så plus i kanten för det!

Jo. Men skyldigheten att lämna ut handlingar är långtgående. Så det är inte bara att stänga av datorn vid 16:30:00 och säga att synd jag hann inte. Nu gillar jag hela idén om allmänhetens tillgång till allmäna handlingar. Men ibland känns det motigt när man bara vill komma hem.
Förstår.
I vilken form lämnar ni ut handlingar förresten? Mailad PDF på enklaste sätt, eller pappersutskrifter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund