Ska lösa nonogram en stund och sen sova.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du klarar detMår allmänt kasst. Oroar mig för allt. Ser fram emot flytten, men undrar hur jag ska orka med allt.
Skyndsamt heter det väl, det måtte väl i praktiken räcka med skyndsamt under ordinarie arbetstid...?30 minuter kvar av den här veckans handläggningstid. Och då kommer det in en begäran om utlämnande av allmän handling.
Du behöver nog nyaSitter med varm citronte med extra citron i. Har ätit två knäckemackor med kaviar på (tunn havre från Wasa är godast!). Nu är huvudvärken borta men kände i kväll när jag var ute med spionen med bästisen att allt grus börjar ta ut sin rätt på ena handen och den börjar ömma. Jag tänkte vara snabb och se om jag kan förebygga- skriver ju en massa på jobbet också, så har nu ett handledsskydd på mig. Vet inte om det är rätt inpassat dock, tror det var 2019 jag fick det inpassat av arbetsterapeut på dåvarande vc i Skåne, så svårt att veta hur det ska sitta så här typ 7 år efter... men hoppas på positivt resultat och att jag kan mota olle i grind den här gången. Inget nytt, brukar komma varje vinter/vår pga vibrationer/slitage av min blindkäpp. Bra hjälpmedel de här pinnarna och jag känner mig naken när jag går utan, men inte alltid en höjdare för händerna!Det var dock värre i Skåne, där var inte snö så ofta, som ändå är dämpande, och jag gick där det var kullersten (mördande för händerna) och "plattor" på trottoarerna. Här är mer snö längre tider och dessutom går jag nu oftare med två hundar vilket ger 0 händer att ha en blindkäpp i (har ännu inte kunnat ha båda i en hand och blindkäpp i andra, lite sorgligt och naket dock), så lite fördel här har det blivit. Inte lika ont, inte lika snabbt på vintern och inte lika länge.
Undrar dock om inte skyddet har blivit för stort i och med min över 50 kg viktnedgång sedan operationen 2021, det är kanske därför det inte riktigt sitter bra längre? Går det ens? Vet att händerna blivit "mindre" faktiskt, men inte tänkt på att det kan påverka handledsskydd?Men det glider liksom av på något vis och om jag spänner in det hårt sitter det så det klämmer över handleden, men tummen har ändå inget stöd.
Lyssnar på musik, nyss Janne Schaffer med "jag vill ha en egen måne". Den låten är ju vacker i sig själv, men han har gjort något perfekt ännu mer perfekt! Nu Kim Larsen med "This is my life", från hans sista konsert 2018, den är mycket vackrare än originalet, som det ska vara lite mer tempo i, men som sista låt på sista konserten någonsin och han dog en månad efter är det bara väldigt passande just så här.
Strax sova känner jag. Arbetsdag i morgon, även om det bara är två timmar, två timmar är dock länge nog för mig just nu.
Jo. Men skyldigheten att lämna ut handlingar är långtgående. Så det är inte bara att stänga av datorn vid 16:30:00 och säga att synd jag hann inte. Nu gillar jag hela idén om allmänhetens tillgång till allmäna handlingar. Men ibland känns det motigt när man bara vill komma hem.Skyndsamt heter det väl, det måtte väl i praktiken räcka med skyndsamt under ordinarie arbetstid...?![]()
Ja, funderar på det! Handen mår i alla fall lite bättre efter en natt med skydd på så plus i kanten för det!Du behöver nog nya
Har inte testat mina än men har inte gått ner så pass mycket än
Solen skiner och jag dricker kaffe
Så nöjd med ommöbleringen i vardagsrummet
Ska be hv sätt upp lampan i andra delen sen
Ett par vändor till återvinningen idag med
Förstår.Jo. Men skyldigheten att lämna ut handlingar är långtgående. Så det är inte bara att stänga av datorn vid 16:30:00 och säga att synd jag hann inte. Nu gillar jag hela idén om allmänhetens tillgång till allmäna handlingar. Men ibland känns det motigt när man bara vill komma hem.