Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att bära in alla orkidéer i duschen och ha lite spa för dem :D

Det måste vara en allmän vårkänsla! Mina stackars dammiga gröna växter får väldigt sällan någon lyxig behandling, men nu på förmiddagen fick jag ett oemotståndligt behov av att låta dem också få duscha och bli vårfräscha. Av bara farten blev fönstren också putsade och ett gäng pelargoner framplockade, ansade och sticklingar satta på tillväxt. :)

Messenger_creation_39385CE4-0713-441C-B039-EE85318D4091.webp
tittar på Vasaloppet

Latar mig och laddar upp för att ta tag i dagens projekt: plantera om samtliga krukväxter, plantera ut sticklingar, försöka rädda en ledsen gullranka och slutligen avsluta ommålningen av en pall som jag påbörjade igår. Målningsprojekt är för övrigt de värsta för en sådan som mig som vill få saker gjorda helst nyss, den förbaskade färgen/häftgrunden måste ju torka en massa timmar emellan 🙄 Egentligen skulle jag även ha städat idag men eftersom jag fick spontant middagssällskap igår blev det ett städrace då istället, himla skönt att ha det gjort!

Fotat showing i regn och blåst hela morgonen. Missade halva första klassen för att jag inte kunde få av skyddet från objektivet 🙈 nu har jag värmt upp mig tillräckligt i bilen för att kunna köra hem. Blir dusch och en stor kopp te när jag kommer fram.

Varit iväg och promenerat 7 km i skogen tillsammans med en vän och våra hundar. Tog lite tid då det var både blött och halt på sina ställen.

Skönt att morgonens regn slutade för nu blev det en uppfriskande promenad i blåsten. Känns nästan som om lungorna blir helt genomvädrade :D !
Nu sitter jag med dator (släktforskning bland annat) och hoppning på TVn i bakgrunden. Upptäckte precis att Antikrundan börjar idag - kul :) !

Ligger i soffan med katten.
Funderar lite över varför jag är så trött, illamående och uppsvälld hela tiden. Kanske borde ta vilovecka från träningen.
I går klarade jag knappt 30kg på framsida lår maskinen på gymmet. Vanligtvis tycker jag det är rätt lätt med 50kg och har börjat fundera på att gå upp i vikt.

Snart ska jag pallra mig upp och gå på bodypump. Kanske låter lite fel när jag precis gnällt över att jag är trött men jag behöver något sådant för att komma igång lite känns det som. Ska bara köra lätta vikter typ halva mot vad jag brukar genom passet. Vill bara röra lite på mig.

Mår inte alltför gott, men har i alla fall varit ute med hundar, tömt och fyllt i lite i diskmaskinen, tvättat och torkat samt vikt och lagt undan tvätt. Kvar har jag fler hundpromenader, städa toaletten och dammsuga.

Tittar på 6 dagar kvar att leva, mår illa och har huvudvärk. Det är en bra dokumentärserie.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund