Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte i morse att någon fyllt igen en dräneringsbrunn med jord från åkern intill, nästan ända upp till kanten så det är uteslutet att det kan ha naturliga orsaker. En hel dags arbete gick åt för att rensa, behövde använda grävmaskin för att kunna rensa rören som ansluter. Nu gjorde jag arbetet själv men skulle en firma gjort det hade det nog varit en kostnad på runt 10' så ganska allvarlig skadegörelse. Troligen har det gjorts i höstas utifrån skörderesterna i jorden så polisen kommer med säkerhet lägga ned direkt är det ändå mening att polisanmäla?

Ibland behöver man bara en portion 🍣
IMG_9130.webp

Läkaren sa ingenting om njurarna så de måste vara relativt ok. De har en liten förhöjning (eller är det försänkning) men ingenting att oroa sig för.
Det lät diffust? Njurar hos en diabetiker.är ett sluttande plan. Nedåt.Vad llgger ditt krea på?

Njurar kan förlora en rejäl del av sin kapacitet innan du märker det, eller vården behöver ingripa.
.

Väldigt trevlig dag på jobbet igår, massa kollegor som var glada åt att jag var tillbaka och två trevliga möten.

Idag var jag ensam från min arbetsgrupp, och gruppen jag satt med (aktivitetsbaserade lokaler) var så otroligt högljudda hela förmiddagen :( Onsdagar brukar vara svårt att hitta plats, så ville inte flytta mig heller, och då de pratade jobb är det inte rätt att be dem vara tysta. Blev en slitig arbetsdag och är helt slut nu.

Tycker det är svårt att hitta balansen i att jobba hemifrån (för mycket så känner jag mig ensam), och vara på kontoret, särskild sådana här dagar som inte blev som jag tänkt socialt.

Funderar på glass…

Det lät diffust? Njurar hos en diabetiker.är ett sluttande plan. Nedåt.Vad llgger ditt krea på?

Njurar kan förlora en rejäl del av sin kapacitet innan du märker det, eller vården behöver ingripa.
.

P—Kreatinin (enz) 100 mikromol/L *
Referensintervall: <90

Pt-eGFR(Krea)relativ
Referensintervall: >60
54 mL/min/1.7 *
Värdet ligger utanför referensintervall

U—Kreatinin
2,3 mmol/L

U—Albumin/Krea
Referensintervall: <3,0
2,6 mg/mmol

17 mars 2025. Så allt är ok.

Diskat så nu är det rent i köket. Mycket skönt. Var slut på RC gastro påsen efter att jag hällt burken full så det blev en beställning på Bitiba. Även om det brukar ta ett tag innan burken är slut. Sitter och väntar på mina revben nu. De tillagas långsamt i ugnen. Himla skönt att jag bytte tvättid tills på fredag även om det är en dum tid.

Jobbar. Så myyyycket på jobbet just nu.
Aldrig varit så redo för en semestervecka!

Och så jävla hungrig! Vad ska man ens beställa för takeaway?? Så många valmöjligheter!

P—Kreatinin (enz) 100 mikromol/L *
Referensintervall: <90

Pt-eGFR(Krea)relativ
Referensintervall: >60
54 mL/min/1.7 *
Värdet ligger utanför referensintervall

U—Kreatinin
2,3 mmol/L

U—Albumin/Krea
Referensintervall: <3,0
2,6 mg/mmol

17 mars 2025. Så allt är ok.
Det är ju ett år sen. Mycket kan hända på den tiden.

Har använt en massa salladsost i olja, på burk, på sistone, så har ställt 7 burkar uppochner på ett par tidningar i badkaret för att försöka få ut den sista oljan. Det verkar funka. Frågan är om det är ”klart” nu eller om jag ska låta dem vara tills i morgon.
Åt sallad igen till middag, börjar bli lite less på den men orkar inte förändra nåt.

Har använt en massa salladsost i olja, på burk, på sistone, så har ställt 7 burkar uppochner på ett par tidningar i badkaret för att försöka få ut den sista oljan. Det verkar funka. Frågan är om det är ”klart” nu eller om jag ska låta dem vara tills i morgon.
Åt sallad igen till middag, börjar bli lite less på den men orkar inte förändra nåt.
Varför ställer du dom så? Nån anledning?

Varför ställer du dom så? Nån anledning?
Som jag skrev.
Har ju tömt dem men lite olja blir alltid kvar så för att slippa en massa kladd när jag ska gå och slänga dem så försöker jag bli av med den sista slatten olja. Att stå och hålla dem uppochner en och en har jag inte tålamod till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund