Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deklarerat. Får skramla ihop till kvarskatten under sommaren.

Betydligt roligare är att jag lämnade in bilen eftersom vindrutespolningen inte funkade. Misstänkte först att säkringen gått men övergav det eftersom nivån i behållaren sjönk. Är inte så vikbar längre så jag kravlade inte ens in och kollade säkringarna där under instrumentbrädan.

Verkstaden tittade och kom efterr en stund och sa att det faktiskt var en säkring! Strålkastarna och rutorna har varsin säkring så strålkastarna soplades och det var däför vätskan försvann.
De log glatt och sa att en säkring kunde de bjuda på, så jag åkte därfifrån med fixad spolning utan att ha betalat något!
/glad skröpeltant

Väntar på att klockan ska bli ett så jag kan åka ner och tvätta. Tänkte köra två maskiner men ryggen är arg så kör bara en, och bokar en ny tid till den andra tvätthögen.

Min sambos far dog förra året efter en kort tids sjukdom. Det var ett par jobbiga månader men min sambo kunde åtminstone vara där de två sista veckorna med honom på sjukhuset.
Efter sig lämnade han min sambo sin sportbil. Av några olika anledningar passade den inte min sambo (för kort, kunde inte se över motorhuven.. Den typen av problem). Så han sålde bilen två månader efter begravningen av sin far. 9 månader senare, hittar vi drömbilen. Same same but different av vad fadern lämnade efter sig.
Så förra veckan flög vi till Brisbane och kollade på bilen. Och slog till! Vi lämnade bilen hos en trucker i Brisbane och flög tillbaka till norr.

I morse levererades bilen till vår stad på mainland och vi åkte över och plockade upp den och tog den hem på bilfärjan!
Omg, vi nyper osslite i armarna idag.
Och tänker på fadern idag och har en skål för honom ikväll.

Tack!

Visa bifogad fil 182629
Åh! En sån har jag haft. Himla rolig bil. Fantastiskt ljud när man växlar ner och trycker på lite.

Varit ute i 1,5 timma o njuuutit av sol och fågelsång 🥰
IMG_8928.webp

Deklarerat. Får skramla ihop till kvarskatten under sommaren.

Betydligt roligare är att jag lämnade in bilen eftersom vindrutespolningen inte funkade. Misstänkte först att säkringen gått men övergav det eftersom nivån i behållaren sjönk. Är inte så vikbar längre så jag kravlade inte ens in och kollade säkringarna där under instrumentbrädan.

Verkstaden tittade och kom efterr en stund och sa att det faktiskt var en säkring! Strålkastarna och rutorna har varsin säkring så strålkastarna soplades och det var däför vätskan försvann.
De log glatt och sa att en säkring kunde de bjuda på, så jag åkte därfifrån med fixad spolning utan att ha betalat något!
/glad skröpeltant
Jag ska köra min till bilglasmästarna idag, så dom kan kolla rutan o beställa hem en ny.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!