Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det börjar faktiskt bli bättre! Nästan inga nybyggen eller renoverade lägenheter lägger in mattor längre, utöver eventueeeellt i sovrummet. :)
Jag tycker inte det spelar någon roll hur ofta man tvättar dem (och för ofta kan man ju inte göra det utan att få fuktskador) det blir liksom lite sunkigt så småningom ändå. Jag kanske har sett hur vattnet efter en tvätt ser ut lite för många gånger. :D

Skönt! Det här är första gången jag har heltäckningsmatta i något annat rum än sovrum och så snart jag har råd åker den ut. Särskilt med djur så blir det så svårt att hålla den ren :arghh:

Men p
Skönt! Det här är första gången jag har heltäckningsmatta i något annat rum än sovrum och så snart jag har råd åker den ut. Särskilt med djur så blir det så svårt att hålla den ren :arghh:
Men precis, jag hade heltäckningsmatta i Hela lägenheten i över Tio år! (okej intei badrummet) det var liksom i hallen, i kök/vardagsrum och sovrum. Allt matta. Två hundar och jag jobbade fem år i stall. Jättefräscht! :meh:
Det är helt annan luft i hela lägenheten nu med trägolv överallt utom i sovrummet. <3 Håll ut, det kommer att bli jättebra sen!

När jag var på språkresa för 100 år sedan var det heltäckningsmatta i badrummet hos värdfamiljen. Kul med toalett, småpojkar och ett badkar. :crazy:
Det var det i alla badrummen när vi flyttade till hus i förort till London tidigt 90-tal, vi var tre barn. Mina föräldrar bestämde nog redan första dagen att i badrummen så blir det klinkers. Så märkligt med mattor i utrymmen med toa, badkar och dusch O_o:crazy:

Det var det i alla badrummen när vi flyttade till hus i förort till London tidigt 90-tal, vi var tre barn. Mina föräldrar bestämde nog redan första dagen att i badrummen så blir det klinkers. Så märkligt med mattor i utrymmen med toa, badkar och dusch O_o:crazy:
Visst är det hemskt?! Å andra sidan var det ju även hemma i Sverige rätt vanligt med sådant där ludd på toaringen och locket back in the day. :D

Jag köper bara sådana som ryms i maskinen numera, och inga stora superluddiga för de är helt hopplösa. Smått bös går inte ur dem ens i tvätten. Jag har en liten mysig fårfäll som jag lägger under fötterna istället. :D
Jag har en ullmatte på 2.5x3m som ligger i vardagsrummet , den väger as, men tvättar den sällan ,istället tas den bort o rullas ihop och så mina persiska mattor i sovrummet, dom blir ju inte smutsiga bara dammiga så dom brukar bli piskade i snö, resten är tvättbart på ett eller annat sätt. Går ju inte annars när man har djur + att jag är ganska bra på att drälla själv :o

Jag har en ullmatte på 2.5x3m som ligger i vardagsrummet , den väger as, men tvättar den sällan ,istället tas den bort o rullas ihop och så mina persiska mattor i sovrummet, dom blir ju inte smutsiga bara dammiga så dom brukar bli piskade i snö, resten är tvättbart på ett eller annat sätt. Går ju inte annars när man har djur + att jag är ganska bra på att drälla själv :o
Jag har också lärt mig den hårda vägen att särskilt mattan under vardagsrumsbordet och soffan bör vara väldigt tvättvänlig. :angel:
Jag äter aldrig i "köket".

Jag köper bara sådana som ryms i maskinen numera, och inga stora superluddiga för de är helt hopplösa. Smått bös går inte ur dem ens i tvätten. Jag har en liten mysig fårfäll som jag lägger under fötterna istället. :D
Jag slängde ut ryamattan, eller ja en långpälsig luddig matta, under soffbordet för den var så svår att hålla ren med hundarna, speciellt spionen som kryllade runt på den när han fällde och det kliade. Nu har jag två trasmattor och två runda, den ena går i tvättmaskinen (+ trasmattorna, de tvättas varannan vecka ungefär, en gång i veckan när det är som värst) och den större runda som inte går in i maskinen spolar jag ar i duschen. Har den i hallen så den får ta emot leriga tassar och skor också- har den tills den gjort sitt den också.

Jag gillar inte mattor men det skyddar golven sägs det...tror jag ska köpa några trasmattor till.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag tror i och för sig att det är hyfsat normalt, men det tog ett tag för mig att förstå att vanan inte var förenlig med de luddiga mattor jag egentligen gillar.
Skulle kanske kunna lägga en under matbordet istället. :D
Jag är uppvuxen med att man strikt äter i köket och ingen annanstans. Gissar hur tvär jag blev när jag insåg att mamma åt i vardagsrummet framför tvn när inga barn längre bodde hemma? Nå, varför följde hon inte sina egna regler, va va va ;)

Jag är uppvuxen med att man strikt äter i köket och ingen annanstans. Gissar hur tvär jag blev när jag insåg att mamma åt i vardagsrummet framför tvn när inga barn längre bodde hemma? Nå, varför följde hon inte sina egna regler, va va va ;)
Jag undrar hur många familjer eller singlar utan barn som regelbundet äter vid matbordet egentligen.
Föräldrarna mina gör det ibland vet jag, men absolut inte till vardags. Frukosten inmundigas nog i köket i och för sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund