Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där ser man! Jag lägger absolut ingen laddning i det men jag som bor själv har väldigt svårt att använda matbordet till någonting vettigt. Att bara sitta där rätt uppochned utan någonting att titta på eller pyssla med samtidigt känns väldigt märkligt.
Å andra sidan använder jag sällan mina tallrikar och grejer heller. 😅 Det åker bara fram när jag ska låtsas vara civiliserad.

Frukost kan jag å andra sidan tänka mig av någon anledning. Om jag åt frukost skulle det nog vara vid matbordet. Kanske.

Det vore en intressant omröstning men känns helt omöjlig att formulera.
Jag äter inte vid köksbordet men jag använder till mycket annat, som t.ex. ofta när jag bakar. Jag har inte jättemycket annan yta i mitt lilla kök.

• Gilla
Reactions: Sel
Åh, orkar inte! 🤯 Ikväll hittade jag vår lilla lånekompis i hagen halt. Han hade dragit av sig en framsko och trampat upp ett sår. Hovis är bortrest.
Han blir så öm utan sko. Så måste försöka jaga rätt på annan hovis imorgon. Vår rara lilla olycksfågel! ❤️
Jaja, när alla djur är friska och jag fått sova lite så blir jag nog glad och trevlig igen. Just nu är det lite väl trött och nära till meltdown.
Händer det ofta? Skulle kanske vara bra att skaffa en barfotaboot som "reservhjul" :) ?

Sovit uselt och lite.
Brukar inte göra det. Men var väl uppe i varv efter hockeyn och idag är det en hel del som ska fixas på jobbet.
Joggat, ätit en macka och druckit första koppen kaffe.
Ser på veckans avsnitt av Chicago Fire.

Händer det ofta? Skulle kanske vara bra att skaffa en barfotaboot som "reservhjul" :) ?
Han har gått oskodd hela livet typ tills i höstas då han blev jätteöm akut med väderomställningarna. Så vet inte riktigt. Men han har noll rörelser och brukar ta livet i sakta mak.

Har funderat på barfotaboots till honom istället för att sko. Men måste sätta mig in i den världen. 😬

Vårt köksbord är en utmärkt avställningsyta! :angel:

Min gammelhäst var så känslig. Jag blev riktigt duktig på att göra hovskydd av blöjor och silvertejp i väntan på hovis! Rekommenderas att ha sånt hemma. Eller göra som jag gjorde till slut, stalla upp hästen hos hovslagaren :D
Jag gjorde en ”toffel” av bomull på rulle och vetrap. Men han blir sulöm och behöver ha stöd av sko pga tunn hovvägg.

Han har gått oskodd hela livet typ tills i höstas då han blev jätteöm akut med väderomställningarna. Så vet inte riktigt. Men han har noll rörelser och brukar ta livet i sakta mak.

Har funderat på barfotaboots till honom istället för att sko. Men måste sätta mig in i den världen. 😬
Min har gått med barfotaboots i hagen sedan säkert 3 år tillbaka. Det funkar ju bra för henne, men är "rätt" meckigt för mig på många vis!!

Kollar efter kläder online och känner åter igen att jag måste lära mig sy egna. Att det ska vara så svårt att hitta en "vanlig" t-shirt?! För kort, fel ärmlängd, för urringad, jobbiga material, oversize, färger som jag absolut inte passar i... Jag hittar ingenting(!) att ha på överkroppen, för det är fel på allt på något vis. Så eh. Jag ska istället försöka göra om här och få plats att ha min symaskin uppställd konstant. Det är dags att lära sig sy ordentligt.

Lillplutt hade för ont för att jag skulle vilja ens sätta honom i sjukhage i morse. Panikade iom visste att Hovis varit och kanske fortfarande var borta. Började jaga andra hovisar.
MEN!
Världens bästa Hovis kommer på lunchen! ❤️🤩🥳
Måste in och rota fram fler presenter. 😂
Ska fråga om hon tror barfotasko är bra som reserv till hans problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund