Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo åt seeen lunch och ville inte ha middag. Jag tänkte att jag kunde äta gröt eller nåt. Men han övertalade mig att han skulle åka och hämta McDonald’s åt mig lagom tills jag är klar i stallet eftersom jag velat prova en hamburgare där. Jag var inte SÅ svårövertalad. 😂

Promenad med sonen på cykel, träffade på bästa grannen som kom springande mot oss med ett gigantiskt leende - och sin husse hängandes i kopplet bakom. 😆 Blev en hel del prat med både vovve och husse, och vi fick frågan om att låna hunden framöver och avlasta husse lite. MER ÄN GÄRNA! 😍🥳
Får se om det blir något dygn nu under lovet kanske. ❤️

Tränat och borde masa mig in i duschen, men benpasset bisarre var det tog och mina ben är ju spagetti. 😆

Bäddat ner mig i sängen :D

Eftermiddagen spenderades i stallet och sen gick vi en stadspromenad med hunden, mycket nyttigt.

I morgon och på söndag blir det kurs för mig och hunden :up:

Vilket jäkla mayhem överallt. Märks verkligen att saker rullar i världen.
På jobbet är det kaos, kanske kontrollerat kaos men dessa sidbollar som knockar en, så man måste ruska på huvudet och sen fortsätta. Fick reda på två hemska saker idag i övrigt liv och sen rymde min fånghäst och hade drog igång ett mayhem i en hage. Tappade 4 åringen o plötsligt stod 4 hästar i en hage som ingen skulle vara i, med en valack och brunstiga ston och fånghästen sprang runt som hon var på spanska ridskolan..

Kim är kompis med sin ryggsäck igen. 😊
20260327_211730.webp

Våfflorna hos mamma var så goda och vi fick hemgjord hjortronsylt och hallonsylt till :)

Ikväll rollade jag väggen i vardagsrummet sista lagret och lyckades på något mystiskt sätt stånga väggen vid ett tillfälle.
Jag har nu något gråare och tovigare hår än jag brukar ha :rofl:

Jag lyckades köpa en TGTG-kasse från ett fik i stan idag, som jag verkligen velat testa. Fick två rejäla surdegsbaguetter, två välfyllda frallor (med pålägg, alltså) och tre bullar för en femtiolapp. Bakat idag. Mackorna äts i helgen, det mesta av brödet hamnar i frysen och det gör även två av bullarna. Men jag åt just en bulle och provsmakade brödet, och jäääääklar vad gott! Snacka om att jag är nöjd nu, och jag fattar varför deras kasse oftast går åt innan jag ens hinner öppna notisen! :d

Men nu är det nog lite stopp ett tag, jag har en massa bröd och fika nu! :angel::laugh:

Hämtat upp tvätten. Snart dags att gå och sussa. Megara har av någon anledning börjat springa upp till mina grannar på våningen över mig när vi ska gå ner och hämta tvätten. Så jag måste först gå och hämta henne innan vi kan gå till källaren så hon kan få springa av sig lite medan jag viker ihop tvätten. Sedan leker vi lite tafatt innan vi går upp till lägenheten igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund