Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har myst runt i solen med hundar och hästar. Hade dock inte behövt ha fårskinnsstövlar och dunjacka. 😅
Väntar på sambo som tar en nap innan han ska behandla min häst. Äntligen! Det har varit ryggskott, jobbresor etc. Men nu äntligen! ❤
Kompis som inspekterar sommarbetet:
IMG_3912.webp

Visst är det häftigt!
Vi har haft någon gång och det går ju på ett kick för dem att tömma hela hus med tunga möbler och trånga trappor. Vilka hjältar!
Hoppas du trivs i nya!
Jag blev riktigt imponerad när de tog två kartonger på en gång och bar dom på ryggen upp för alla trappor. Tog i hand med dom och har nog aldrig varit med om så stadigt handslag. 😅

Men riktigt skönt att vi valde flyttfirma, hade tagit hela dagen för mig och föräldrarna.

Jag blev riktigt imponerad när de tog två kartonger på en gång och bar dom på ryggen upp för alla trappor. Tog i hand med dom och har nog aldrig varit med om så stadigt handslag. 😅

Men riktigt skönt att vi valde flyttfirma, hade tagit hela dagen för mig och föräldrarna.
Ja, de har ju såna tekniker för allt också. Inte bara starka. De vi hade sa knappt ett ord till varann när de trixade ner otympliga och tunga möbler för liten sned och skruvad trapp. Det var en väl inkörd dans bara.

Ja, det låter klokt! Och skönt!

Köpt massa sockerfri påskmust på extrapris. Samt en lammstek (ja, jo, jag har pippi på extrapriser) så nu har jag återigen en proppfull frys. Hjälp. Plus massor av äpplen.

Idag ska jag tvätta, mest lakan och en hoodie. Tur eftersom en maskin är trasig.

Jag hade kunnat komma billigare undan om jag haft större frys :D men fyrahundra spänn per månad känns inte farligt.

Megara kan inte äta barf eftersom hennes mage säckar då. Hon behöver äta RC gastrointestinal fibre för att den ska fungera, tyvärr. Skulle gärna ge henne färskfoder eller bara blötmat.

• Gilla
Reactions: Sel
Kramp i ryggen :arghh: Det gör vansinnigt ont och vill inte släppa!

Det är inte mycket med mig längre. Ont i benen, kramp i ryggen, fingrar som låser sig, nackspärr lite då och då.. Inte har det hjälpt med träning heller, det har snarare blivit värre. Så gammal är jag inte att kroppen ska lägga ner redan..

Nyss hemkommen från trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar. Det tog 4 timmar att gå igenom alla gångar och då var den enda pausen vi tog ett kort toabesök, ingen lunch eller fika, bara knatade på och då hoppade vi ändå över de flesta utställare som hade mat- och konsthantverk. De blev några steg på stegräknaren 😅 Och en hel del mässfynd!

Nyss hemkommen från trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar. Det tog 4 timmar att gå igenom alla gångar och då var den enda pausen vi tog ett kort toabesök, ingen lunch eller fika, bara knatade på och då hoppade vi ändå över de flesta utställare som hade mat- och konsthantverk. De blev några steg på stegräknaren 😅 Och en hel del mässfynd!
Hade oerhört gärna åkt dit man vågade inte. :( Förra året fick jag covid där.

Har nedmedicinerat immunförsvar så jag behöver vara försiktig. Strosa runt bland tusentals människor, inomhus, visade sig inte vara så klokt.

C kampanjade på stan idag. Utanför systemet. Vi bad folk skriva lappar om vad som var bra med vår ort. Mängder av trevliga människor!

När vi var klara passade jag på att gå in och handla. Köpte bl. a. en liten burk rosé som jag nu hällt upp och sippar på.

Hade besök av en kompis efter jobbet. Lyckade inte laga hennes symaskin, men vi fick sytt hennes gardiner på en av mina maskiner i alla fall :) Sen fika och massa intressanta samtalsämnen!

Varit ute och gått/joggat en sväng och ätit lite middag.

Imorgon ska jag till skroten (tygnördars mecka) och köpa tyg 🤩

Hade besök av en kompis efter jobbet. Lyckade inte laga hennes symaskin, men vi fick sytt hennes gardiner på en av mina maskiner i alla fall :) Sen fika och massa intressanta samtalsämnen!

Varit ute och gått/joggat en sväng och ätit lite middag.

Imorgon ska jag till skroten (tygnördars mecka) och köpa tyg 🤩
Åh jag vill också till skroten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok