Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min 4-åring har lagt mycket tankemöda på att jag fyller år i morgon. I morse väckte hon mig 5.30 och frågade om jag inte ville ha en ”vuxen pyjamas” att sova i, i stället för pappas T-shirts. Jag mumlade något om att pappas T-shirts går utmärkt. ”Men, en alldeles egen? Kanske med fjärilar på?” Jag jäspade väl att det var en omtänksamt av henne att fundera på det. När maken la barnen var hon ängslig över att de inte hade någon present. Han sa att han visst ordnat något, men hon sa att dom inte hade köpt någon fjärilspyjamas och hon var ledsen.

Nu skulle jag precis lägga mig och inser att vi inte gjort något alls inför i morgon. Jag inser också att min födelsedag plötsligt betyder mer för någon annan än mig själv. Så nu har vi städat undan, hängt upp girlanger, blåst upp några ballonger och lagt fram tårtljus och tomtebloss. Grävt fram presentpapper som hon kan slå in pappas kort i. Ringt mamma, som också fyller år i morgon och som vi ska träffa senare på dagen, och säkrat upp tårtplanerna. Dottern kommer bli glad och det blir den bästa födelsedagspresenten jag kan få.

Dagen började inte alls angenämt kan man säga...Vaknade dels till i natt att jag hostade av reflux och låg och svalde och höll på....Sen vaknade jag av att min sida av sängen kändes iskall av luften som drog in genom fönstret så upp och stängde och la mig så nära sambon att jag nästan tryckte honom över kanten 🙈.
Huvudvärken från nacken (och antagligen magen med) av att ha sovit på två kuddar igen var fan inte rolig, fy fasen för att må så en ledig dag! 👎. Men en panodil (knappast nån hjälp), vätskeersättning, en varm vetekudde mot nacke och axlar (huden blev dock lätt röd, värmer den ju väl mycket...) och sen en halvtimme promenad med hästarna (red min en sväng igår i finvädret 😍) gjorde gott så hoppas jag att jag mår bra igen imorgon 😊. Blev en sväng på födelsedagskalas till sambons brorson med som fyllt 6 år 🥰.
Avslutar kvällen med soffhäng till Bytt är Bytt, tacos, cider och lite gott innan vi lägger oss nyduschade i renbäddad säng 😍 och inatt blir vi ju av med en timme, sommartid igen!

Jag kan verkligen inget om katter, men på andra djur hade jag tänkt stressbeteende?

Hon är inte stressad. Hon tuggar på allt, lite som vissa katter som kloar. Kablar, sladdar, möbler, mig. Jag trodde hon hade TR/FORL och det kliade i hennes mun men det hade hon inte. Hon är en mycket oral katt helt enkelt.

1774734316358.webp

Jag tänkte för övrigt sätta mig ned och skriva en detajerad men enkel punktlista att följa för min unge medarbetare imorgon, men har insett att det inte finns Något program jag kan skriva enkla texter i sedan jag uppdaterat windows??? O_o Jag måste skapa användare och logga in för att använda något alls verkar det som, och det är överkurs.
Jag antar att jag kan skriva direkt i mailet till avdelningschefen men jag hade tänkt göra det lite prydligt.

Det är inte så himla lätt att skriva en lagom detaljerad lista utan att låta mästrande känner jag, jag hatar sånt här... samtidigt hoppas jag att det hjälper.
Jag fick liksom också höra att han varken hälsar på gäster eller personal - och nej, jag menar intet ont om gossen som faktiskt jobbar på bra, men jag förstår inte hur det plötsligt blev mitt problem? 🤷‍♂️ Aaaanyway, nu går jag och lägger mig. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9