Behåll det på din sida, vill inte ha mera snö nuDet snöar som bara den här. Vi har några centimeter blaskig snö vid det här laget. Hoppas att det smälter FORT...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behåll det på din sida, vill inte ha mera snö nuDet snöar som bara den här. Vi har några centimeter blaskig snö vid det här laget. Hoppas att det smälter FORT...
![]()
Antar att jag inte har något val. Har svårt för att tro att jag kan hitta någon som vill ha snö i södra Sverige nu...Behåll det på din sida, vill inte ha mera snö nu
Jag tycker inte det är vettigt eller speciellt artigt att stö förkortningar kring sig. Speciell när det är förkortningar som inte är allmängods.Sorry! Har nog ingenting med ålder utan sciffy (science fiction/fantasy) nörderi. Babylon 5 är en gammal science fiction serie som är en av de bästa som någonsin gjorts. Alla sciffy fans refererar till den som B5. Och producenten (och manusförfattaren) som JMS, han heter J. Michael Straczynski.
Ett exempel på hur bra den var
Å andra sidan drabbar det väl egentligen mest den som använder förkortningarna? Om folk inte förstår vad man skriver så når man ju inte fram. (Jag hade heller inte den blekaste aning om vad B5 betyder.)Jag tycker inte det är vettigt eller speciellt artigt att stö förkortningar kring sig. Speciell när det är förkortningar som inte är allmängods.
Om en förkortning kräver ett förklarande svar så bör den nog inte användas alls. Eller bara i specialintresserade kretsar
Jag blir mest bara arg på fenomenet.
Jag undviker i mesta möjliga mån att använda sånt som bara är känt i mina kretsar.
Jag tycker inte det är vettigt eller speciellt artigt att stö förkortningar kring sig. Speciell när det är förkortningar som inte är allmängods.
Om en förkortning kräver ett förklarande svar så bör den nog inte användas alls. Eller bara i specialintresserade kretsar
Jag blir mest bara arg på fenomenet.
Jag undviker i mesta möjliga mån att använda sånt som bara är känt i mina kretsar.
Babylon 5 har jag i alla fall hört talas om, och har en vag uppfattning om vad det är. Googlar jag "B5" får jag upp en massa vitaminburkar...Skulle Babylon 5 göra någon större skillnad vad gäller att veta namnet? Eller måste man även då gå in på en förklaring vad det är?
Har nu mailat två ridskolor i närhetenSkit!
Fick nyss ett meddelande från de med hästen, vi verkar ha missförstått varandra och nu blev det inte aktuellt för oss att fortsätta där.
Sonen kommer bli så besviken.
Men ja, då är det väl bara att leta efter en annan häst nu då. För sonen var så glad att få rida igen![]()
Ja.Skulle Babylon 5 göra någon större skillnad vad gäller att veta namnet? Eller måste man även då gå in på en förklaring vad det är?
Ja.
Det skulle ge en hint om att det är media. Och jag lämnar det därhän pga noll ointresse.
Förkortningen kan betyda precis vad som helst
Man vet aldrig, hon kanske sitter och kollar på en vitaminburkFast det gjorde ju @MJLee eftersom hon skrev att hon kollar på B5![]()
Tomatsoppa och risSitter och funderar på middagsmat, behöver handla, men har verkligen ingen aning om vad jag vill äta. Noll inspiration.