Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollat av alla plantor. Promenerat med tösen och har ett extra öga på henne idag. Tycker hon verkar lite låg, vilket kan vara magen som strular eller kanske ett löp på gång. Tiden får utvisa.

Lämnat och hämtat bilen som varit på lite vårrengöring, så nu är den ren, både in- och utvändigt. Nu ska tösen och jag ta en tupplur på soffan tillsammans :love:

Hemma från möte, vet inte riktigt hur det gick. Fryser som en hund och ska koka te för att värma upp mig. Borde haft halsduk och mössa på mig. Fattar inte hur man kan gå omkring med bar mage och en tröja.

Blir orolig eftersom mamma har ringt fyra ggr. Hade mobilen på ljudlöst.

Hämtade också ut min nya svarta hoodie. Tvekade om jag skulle köpa den eftersom jag hittade min andra svarta hoodie men tänker att man kan aldrig ha för mycket av dem. Gjorde det man egentligen inte ska göra och satte på mig den i affären eftersom jag frös så mycket.

• Gilla
Reactions: Sel
Har köpt en back on track nackkrage. Funderar på om jag hellre vill ha "nackskyddet" som går ned lite över bröstryggen och bröstet. Eller bara ha båda, nån gång i livet vill jag säkert ha nackkrage hemma 😅

Läser på hur man gör med ett nytt våffeljärn. Tydligen ska man börja med att torka av den med en mjuk fuktig trasa och sedan grädda några diskvåfflor, vatten och mjöl och slänga dem.

Kollegan tog kärningen jag är kvar på kontoret och helt plötsligt fick jag liksom tid över så nu letar jag ny matta :o

Har en rund beige/ljusbrun i dasgläget som är ca 2,10 och hittar en grön som jag tror blir svinbra. Fanns i 2m för självklart var 240 slut och 3m..

Så ska jag slå till och fixa en 3m? Plats kommer den få orolig för att 2m blir för liten...

Funderar på denna :
Torekov-Gr%C3%B6n-Rund-Ullmatta-NY.jpg

Eller denna
Birka-Sammetsgr%C3%B6n-Rund-Ullmatta-1024x1024.jpg

Har jusa trägolv, mörka träbjälkar i taket med vitt tak och väldigt ljusa väggar samt en stor grå ikea pax garderob så borde passa in
Jättesnygga båda två! Jag hade valt den undre.

Jobbat klart för idag. Nu vilar vovven och jag för att vi ska orka med ridtur med tre pladdriga ungdomar😁
Ute blåser det som tusan så jag tror vi håller oss långt in i skogen.

Haft huvudvärk större delen av dagen. Blev lite bättre när jag tagit en alvedon men nu kom det tillbaka igen..
Men jag överlevde arbetsdagen och fick en hel del gjort ändå. Både roliga och mindre roliga saker. Till och med hunnit gå en promenad i solen.

Satt upp tavlor, lampor och TV med pappa i nästan fyra timmar. 😅
Dock insåg vi att väggarna är i tegel och inte i betong, vilket gör att jag inte vågar sätta upp hyllor med mina skulpturer på. Så får hålla utkik efter en hylla som kan stå på golvet istället.
Med rätt borr så kan du sätta upp hyllor.

Med rätt borr så kan du sätta upp hyllor.
Vad är rätt borr?
Problemet är att väggen är för porös och att hyllan med tunga keramikskulpturer på riskerar att åka i golvet. Finns visst rejäla specialskruvar man kan använda, men de är så långa att de riskerar att komma ut på andra sidan.
Haft hyllorna fast i betongvägg tidigare utan pro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund