Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår verkligen skit idag, har ont överallt.
huvud, nacke, axlar, händer, mage, höfter, knän, vadben, foten ... Känner mig varm/kall och vågar inte ta några värktabletter för jag har ont i njurarna med. Annars har jag nu i några veckor ätit 2 gr paracetamol och 1 gram Alvedon fördelat på morgon och kväll. Pga huvudvärken har jag även tagit 1 gr Treo men inget har hjälp.

Nu har vi lagt oss och jag har tagit en sömntablett och hoppas på att vakna pigg, utsövd och smärtfri i morgon.

Stackars vov har knappt varit ute idag, jag mådde för dåligt och mår illa dessutom. 😖

Mår verkligen skit idag, har ont överallt.
huvud, nacke, axlar, händer, mage, höfter, knän, vadben, foten ... Känner mig varm/kall och vågar inte ta några värktabletter för jag har ont i njurarna med. Annars har jag nu i några veckor ätit 2 gr paracetamol och 1 gram Alvedon fördelat på morgon och kväll. Pga huvudvärken har jag även tagit 1 gr Treo men inget har hjälp.

Nu har vi lagt oss och jag har tagit en sömntablett och hoppas på att vakna pigg, utsövd och smärtfri i morgon.

Stackars vov har knappt varit ute idag, jag mådde för dåligt och mår illa dessutom. 😖
Inte för att vara petig, men alvedon o paracetamol är samma sak. man brukar rek 2 alvedon o 1 ipren, var 6-8 tim

Inte för att vara petig, men alvedon o paracetamol är samma sak. man brukar rek 2 alvedon o 1 ipren, var 6-8 tim
Då är det Ipren 1 gr, läste bara på ena burken. Fick det utskrivet när jag opererade foten och på läkares inrådan tar jag det morgon och kväll för att orka våra långpromenader i skogen. Tog i morse men inget ikväll pga att det gör ont i njurarna.

Senast ändrad:
Svårt att sova i natt och när jag sovit bara en massa drömmar och mardrömmar och jag pratar så jag väcker mig själv och hundarna. Det fick jag igen en halvtimme innan jag skulle upp, då väckte rottekotten mig eftersom hon hörde något. Vakthundar ÄR bra, kanske bara ska lära henne att vakta lite tystare när jag sover? :D Typ viska fram sina vaktskäll? :D

I väg till terapeuten och jobbet, sista veckan med att jobba två timmar.

Åkte till fabriken för möte som skulle börja 8.30. Kollade hemma så det inte ställts in då jag vet hur han som kallat till möte kan vara. Nej det var inte inställt. Kollade en sista gång innan jag åkte, nej lugnt. Kommer dit och ser inte mina kollegors bilar men tänker att dom kommer väl. Öppnar datorn och har då precis fått att det är inställt...suck! Bara att packa ihop och åka hem igen det (har hemmakontor).

Min torktumlare är full av skrymslen och vrår där ludd samlas.. Filtrwt äe lärtt att rensa men runt filtret är de3t knepigare.

Men så fick jag en snilleblixt. Tvättpelaren står i det kombinerade pannrum/tvättstuga/verkstadsutrymmet i gästhusets undervåning. (suterränghus).

Så jag startade kompressorn och blåste rent. Jösses vad ludd och damm det virvlade bort!!

Varför, VARFÖR har jag inte kommit på det tidigare? :banghead:

Min torktumlare är full av skrymslen och vrår där ludd samlas.. Filtrwt äe lärtt att rensa men runt filtret är de3t knepigare.

Men så fick jag en snilleblixt. Tvättpelaren står i det kombinerade pannrum/tvättstuga/verkstadsutrymmet i gästhusets undervåning. (suterränghus).

Så jag startade kompressorn och blåste rent. Jösses vad ludd och damm det virvlade bort!!

Varför, VARFÖR har jag inte kommit på det tidigare? :banghead:
Tryckluft är det bästa städredskapet alltid......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund