Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste plugga. Många i ”klassen” klagar på uppgiften, jag håller med de men det lär ju inte ändras nu så får bara hålla i.

Nu ska jag strax fodra hästar och sedan baka tårtbotten. Chokladbottnar blir det. Och sedan ska jag dra igång passionfruktsmoussen också. Vi ska inte äta tårtan förrän imorgon men jag gillar att låta bottnar och mousse få "gegga ihop sig" lite över natten innan jag täcker och dekorerar imorgon :) .

Har varit på HLR, ätit sushi och förberett för lovskola!
Nu är det fyra dagar ledigt tack vare att det finns de som tror på snubben på korset.😉
Har kramat hårtmjukt på mina föräldrar som har varit borta i tre veckor. Vilken tur jag hade i ”föräldralotteriet”!
Joggat en runda i regnet.
Startat en tvättmaskin, ska duscha och sen äta en macka.

Vad är hårtmjukt?

Vaknade tidigt trots att jag tänkte ta lite sovmorgon, så huset är dammtorkat, tvätt igång och stallet klart. Får fortsätta med dammsugning och våttorkning när vi kommer hem igen, ska köpa lite påskägg till gästerna som kommer i morgon. De ska få gå på äggjakt! :D

Härligt med lite påskledigt fram till påskdagskvällen och sambon som lastade in sin moppe i hästtransporten och drog på mopperally sen morgonen är ju ledig hela påskhelgen 🥰.
För min del mysfrulle själv med tänd brasa, kaffe ur gul mullemugg 😍 och ingen påskfrukost utan sill med ägg; dessa är lokalt producerade och köpta i deras fina gårdsbutik, är så fint att de ramat in cafédelen med de gamla gallerboxarna sen de hade hästar 😊.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok