Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på andra sidan magsjukan. Har kunnat gå ut en promenad med mannen.
Varit och tankat bilen åt sonen inför ny arbetsvecka och hämtat mat. Tar det lugnt idag och hoppas jag orkar ta mig till jobbet imorgon

Hellre vara hemma en dag "för mycket" när det gäller sånt. Skriver det av omtanke (ingen aning om hur länge du varit hemma och det är verkligen inte menat som pekpinne) :heart

Nu åker jag hem från biblioteket, orkar verkligen inte mer. Måste ju tyvärr skriva på dator därifrån när min egen är på service tills på fredag :cry: När jag har mycket att göra såklart :meh:

Det var väldigt obehagligt att vara själv på ett obemannat biblioteket kl. 07 :nailbiting: Som tur var kom det folk vid 10

Promenerat medan barnet cyklade, så otroligt fint att se hur lycklig han är över att äntligen ha knäckt koden. ❤️🥹

Pratat med lillebror en sväng, bestämde att ses i helgen - ser mycket fram emot det!

Sonen har bakat chokladbollar och jag fick schysst nog smaka en. 😆 Resten ska tydligen sparas. 😅

Fick tummen ur och kom ihåg att ansöka till några sommarkurser. Ska söka till några till hösten också och kände att det kan vara skönt att läsa något kravlöst under sommaren för att väcka plugghjärnan till liv igen. 😅

Best Western Savoy, tror jag åtminstone. Det glamorösa jobbresandet när man bara klickar i första träffen i avtalslistan. :rofl:

Savoy är helt ok, förutom att de inte har skrivbord på alla rum :cautious: Men jag rekommenderar att skippa deras restaurang och gå till något roligare. Vill du ha otrolig utsikt och testa en riktigt duktig mixolog ska du gå till Skybar på Clarion, det var verkligen en upplevelse!

Surrade tidigare med min favoritpersonal på Tesco - vi visar ofta foton på djur och grejer för varandra och hon var helt storögd och fascinerad över ett par fåglar hon aldrig sett förut! Jag förklarade att jag är rätt skitdålig på vilda fåglar (och särskilt på engelska), men att jag skulle ta en titt.
Glatt överraskad fick jag briljera lite när hon visade upp några suddiga bilder på ett par.... Domherrar! :D Jag visste till och med det engelska namnet på dem och förklarade att vi har dem på julkorten hemma, inte rödhakar. Hon är helt kär! 😅
Jag har faktiskt tidigare tänkt på att jag knappt ser vare sig domherre eller talgoxe här, men jag känner att de mer är skogsfåglar än "byafåglar" även hemma, och mest söker sig till bostadsområden när det är riktigt kallt på vintern.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39