Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat på plats och känner mig trött och hängig. Började med ny medicin i går och hoppas den inte är orsaken.
Blev en del gjort och en del knutar upplösta i alla fall.

Har därefter varit ute med vildhundarna, spionen började smyga på fåglar men slutade när jag sa app app och blev glad och viftade på svansen när jag berömde. han vet och kan det där, man jagar inte fåglar om man inte har vingar själv :D Ibland är det frestande :D Rottekotten är glad nu när det är GRÄS, det betyder att man äntligen kan rulla sig igen, älskade gräs liksom, var har du varit ;) Man blir glad när man ser henne hålla på och krylla på marken :D
Jaga fåglar på mark, i buskar o i vatten är Gissas största nöje.
Förstår inte varför hon tror hon är fågelhund.
Men med tanke på att hon fångade en fasan själv för några månader sedan så funkar det ju bra.

Jaga fåglar på mark, i buskar o i vatten är Gissas största nöje.
Förstår inte varför hon tror hon är fågelhund.
Men med tanke på att hon fångade en fasan själv för några månader sedan så funkar det ju bra.
En husky jagar ju ändå rätt bra så jag tänker att han får hålla sig ifrån jaktlekarna :D Det brukar gå bra numera när vi har vår överenskommelse om att så länge han inte har vingar så får han inte jagar fåglar, men ibland kan han inte låta bli att skrämma dem lite . De kan komma rätt nära utan att han bryr sig ens och så plötsligt skuttar han till, för att sedan som inget hänt gå vidare. Asgarvar rakt ut! Han jagade ju tekniskt sett inte dem, lekte bara bu leken med dem :D

Bra med en fasanjägare ju, var den god, fasanen?

En husky jagar ju ändå rätt bra så jag tänker att han får hålla sig ifrån jaktlekarna :D Det brukar gå bra numera när vi har vår överenskommelse om att så länge han inte har vingar så får han inte jagar fåglar, men ibland kan han inte låta bli att skrämma dem lite . De kan komma rätt nära utan att han bryr sig ens och så plötsligt skuttar han till, för att sedan som inget hänt gå vidare. Asgarvar rakt ut! Han jagade ju tekniskt sett inte dem, lekte bara bu leken med dem :D

Bra med en fasanjägare ju, var den god, fasanen?
Den som fångade den fick den, jag som är uppväxt med jägare vägrar fasan för dom var alltid fulla med hagel.

Mmm, jag kommer också vara där. Så vansinnigt viktigt val. Var ju inte ens medlem i partiet i många år, men gick med igen och nu fasiken är jag aktiv. För många år sedan stod jag tom i valstugan och debatterade, nu blir det kanske lite mer low key, vi får se.

Härligt!

Jag har varit svår att nå på telefon och de har sökt mig om att vara med på kommunlistan. Jag svarade ”Det är inte omöjligt. Kan vi ringas?” och när vi nu fick tag på varandras inleddes det med ”Vad ROLIGT att du är med!” Aja, men då gör vi det här då 🤷‍♀️😅

En annorlunda dag på jobbet med viss anspänning men ändå positiv.
Men nu är jag slut som artist.
Tittar på näst sista avsnittet av Harrow halvliggandes i soffan. Så bra serie.

Promenerat i solen medan sonen cyklat, så mysigt! Lär få skaffa en egen cykel inför sommaren, så vi kan cykla på äventyr.

Fått tummen ur och plockat ner paviljonställningen som blev mos av snön i vintras, ska köras på tippen. Får se om jag hinner det imorgon när jag är ledig.

Känner mig oändligt trött idag, sömnig liksom. Inte ens koffein har hjälpt. 😅

Behöver gå ner till pannrummet igen. Det var svårt att få brasan att ta sig och det är svinkallt på golven.
Röken liksom rullade av skorstenskanten och rann nedåt.

Det brukar bli lite bättre när eldstaden är varm. Men har brasan slocknat så har den inte blivit varm.
På med jacka och mössa,. mot pannrummet. Suck.

Dagens spaning.
Många män sjunger i kör! Det är spännande att se när dom förenas och förbrödras runt ett idrottslag. Det är mäktigt. Fokusera på positiva saker♥️

Nä om man ska sy några Yo-Yos ikväll. Ett par kvar till 840.

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    204,4 KB · Visningar: 67
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter