Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då ligger de ju bara där och måste kastas typ nästa dag ändå? Gör personalen det? Jag tycker tanken är fin men hade nog inte vågat göra det ändå.
Eventuellt i en minneslund. :)
Vi har väldigt måga minnesbänkar här i byn (jag tror alla bänkar i parkerna och längsmed promenaden är donerade) och där binder folk upp blombuketter med jämna mellanrum, men återigen måste ju någon ta reda på dem när de vissnat.
När jag jobbade på kyrkogården så tog vi vissna blommor närata gång vi var runt på skötselrunda vid den graven just. Det var inte tvunget att tas bort i samma stund som de börjar sloka. Här finns dessutom vaser att sätta blommorna i.

Rensat trädgårdsland, odlade nästan ingenting förra året så lådorna är verkligen helt fulla med ogräs. Men i år ska vi försöka odla mer, så skönt att iordningställa landet redan nu så att det bara är att peta ner frön när det är dags. ☺️

Härligt för själen att vara ute i solen och riva i jorden och lyssna på fågelkvitter. ☀️

Migrän i natt och i dag så känner mig rätt mör nu. Börjar äntligen bli lite hungrig också så det är väl ett gott tecken. Funderar på en matlåda, tur jag har att ta av verkligen. Har duschat för att få min värkande kropp och knopp att slappna av lite, hjälpte något. Ute på prommis med vildhundarna som har vårkänslor deluxe! Gulligt! Har beställt mat från ICA men glömde en massa som jag får fylla på senare när jag orkar, beställt medicin också, vill inte stå utan nya epilepsimedicinen, det är så få tabletter i en ask.

Blir inte mycket gjort resten av dagen, vila och ta det lugnt och försöka komma ihåg vilken dag det är.

När man har trott att det är fredag i dag så får man äta sushi. Så det har jag gjort.
Tvättade sängkläderna i morse. Hoppas att dom har hunnit torka. (Jag har fler men dessa är en ny favorit) Ska bli så skönt, är så trött!

Jag förstår att hon är leds på sin syrra ibland. 😂 ❤️
IMG_3665.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok