Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt en rejäl laddning mat till katten - 20% rabatt blir en hel del när maten är dyr (ca 900-1000:-/månaden till ordinarie pris...). Nu ska det finnas kattmat tills nån gång i höst :up: .

Så glad att solen skiner! Veckan blev verkligen tyngre när kylan gjorde sitt återtåg, solen gör så himla mycket för mitt välmående!
Jösses! Vad äter kisse?

Det kom fyra killar med flyttbilen och herregud vad starka och snabba de är!
Nu är allt i lägenheten, tog typ 45 minuter.

20260327_112317.webp

Puuuust! Efter att ha sovit riktigt gott lyckades jag med samma sak idag; elda för varmt och solen ligger på huset. Blev onödigt svettigt härinne med veckans tredje och sista fitnesspass, dammsugning och nu soppa till lunch före stallet🥵😅.

Veterinärfoder. (Hon har fått lite nedsatt njurfunktion nu som senior.)
Nu har jag dock lyckats köpa på kampanj ett par gånger - så då pressar jag ner priset en del. Tur att kisse är liten (priset har gått upp en hel del de sista åren..,,,) !
Jag tänkte att det måste vara något sådant, men jösses ändå. Jag beställer hem råfoder för två månader för runt åttahundra spänn och ska genast sluta klaga.

Trött. Kaffe under pågående process.
Behöver sanera mig och sätta på något lämpligt.
Lyckats bränna mig i solen idag. Är alldeles röd och det svider :meh:
Så rotade fram en after sun

Åkte och beställde skyddskläder och hämtade ut ett par skyddsskor i morse, passade på att handla lite innan stallet och har gått en långpromenad med hundarna i solskenet. Skönt att slippa regnet idag, vi gick en extra runda då det var för blött och sönderkört för att gå den vanliga och eftersom det inte blev så mycket gjort igår pga min jobbresa och ösregn så tog vi igen det lite idag. Jösses vad de har roligt tillsammans och mycket spring i benen!

Jag har även hittat det bästa hundgodiset, jag stoppar ner en morot i fickan och sen biter jag bara av bitar som de får vid inkallningar. De älskar det! :d

Jag och Kim har ju knappt varit ute på hela vintern, egentligen sedan vi förlorade Chika... och nu slank han undan när jag tog fram selen och ryggsäcken så vi stannar i trädgården men med selen på, ryggsäcken framme och godis och lek på schemat istället! Jag tror han behöver bygga upp självförtroendet lite. :)
Enda gångerna han åkt i ryggsäcken sedan dess har varit till veterinären liksom, och det är aldrig kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund