Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarvute, stallet klart. Måns den lilla huliganen var jag tvungen att ta grimskaft över nosen för att få lite lugn ut :rofl:
"Nya" hagen så alltid lite spring på morgonen

Gamla tanten håller koll. Nu mot Jula och inhandla kratta
20260328_065943.webp

Väckt med frukost på sängen igen, mitt barn alltså 😍

Vi ska tydligen åka till biblioteket sen, luncha på donken och avsluta med att köpa en ny målarbok. Skönt att ha dagen planerad. 😆

Hade hoppats på en solig dag, men än så länge är det gråmulet och trist tyvärr.
Jag har solen här :angel1:

Men jag har en förkylning i kroppen, så vet inte vad jag ska göra idag.

Vaknade innan 07, på en lördag. Mysigt och ovant för att vara mig :D
Nu är sambon hos sina päron och packar ett släp, sedan ska vi packa in en massa från vårt förråd och forsla till ett stort förråd på landet.

Kommer ha så mycket plats i hemmaförrådet sen! :love:
Galen lyx att kunna göra.

Edit: och då ska det köpas frysbox. OJ vilket Tradizionale fryspizza-lager jag ska ha :D

Jag har städat av hemma, diskat, bäddat rent i sängen, handlat lite (behövde packtejp och mjölk..kan ha slunkit med ett par saker till :angel: ) och ätit second breakfast.

Det var så himla fint väder igår, och jag hade hoppats på att det skulle hålla i sig i helgen. Men näpp, kyligt och mulet ute.. Utesoffan till balkongen får stå kvar i förrådet ett tag till.

Vaknade på tok för tidigt i morse, kollade barnmorskeserien på SVT, somnade om och nyss varit ute och kissat hundarna. Nu har vi lagt oss en liten stund efter att de och katterna fått mat. Ska åka och handla sen och butiken öppnar inte förrän 10, sen stallet som vanligt och skogspromenad med hundarna. Ska nog testa mina nya skyddsskor med goretex istället för kängorna med tanke på hur blött det är ute.

Våfflorna hos mamma var så goda och vi fick hemgjord hjortronsylt och hallonsylt till :)

Ikväll rollade jag väggen i vardagsrummet sista lagret och lyckades på något mystiskt sätt stånga väggen vid ett tillfälle.
Jag har nu något gråare och tovigare hår än jag brukar ha :rofl:
Slingor ingår. Själv brukar jag göra slingor på jobbet ibland. Billigt och bra chefen betalar både färg och lön under tiden... :rofl: :rofl: :rofl:

Höet är hämtat och jag var inom en loppis när vi ändå var på det hållet. Hittade en jättesöt vårduk till köksbordet för 30 kr :) . Nu har jag mockat och startat en tvätt. Tyvärr lär den få hänga inne pga mulet väder, ungefär 4 grader "varmt" och regn till och från...

Diskat, ska till frissan klockan två och sedan tänkte jag sticka till Åhlens och förhoppningsvis hitta exakt samma nyans av nagellack. Har med mig den gamla flaskan så förhoppningsvis har de den fortfarande.

Maken drog iväg på nån skivförsäljning med en kompis. Jag blev sur nu känner jag. Vet inte riktigt varför egentligen.. De kommer bara vara borta nån enstaka timme. Känner mig väl bortprioriterad antar jag.

Jaja. Ätit lunch och storhandlat. Löst Melodikrysset. Grabben sover nästan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund