Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår frågade jag dottern om hon ska vara hemma i påskhelgen samt vad hon vill äta. Hon lät meddela att hon tänkte vara hemma i helgen och att hon vill ha ryggbiff, hasselbackspotatis och bearnaisesås. Jaha. Jag tänkte ju annars sill, lax, ägg osv men uppenbarligen var det fel :rofl:
Vi får väl se vad vi landar i. Jag blev trött och föreslog istället att vi går ut och äter så nu fick hon i uppgift att kolla vad hon isf är sugen på.

Igår frågade jag dottern om hon ska vara hemma i påskhelgen samt vad hon vill äta. Hon lät meddela att hon tänkte vara hemma i helgen och att hon vill ha ryggbiff, hasselbackspotatis och bearnaisesås. Jaha. Jag tänkte ju annars sill, lax, ägg osv men uppenbarligen var det fel :rofl:
Vi får väl se vad vi landar i. Jag blev trött och föreslog istället att vi går ut och äter så nu fick hon i uppgift att kolla vad hon isf är sugen på.
Så är det! Det är inte alltid man får de svar man vill ha. :)

På kontoret igen. Passade på att åka och köpa lite stenmjöl, ägg och tanka på vägen tillbaks så jag slipper det när jag åker härifrån.

I Helgen ska jag laga hålorna i min fina grusväg så man inte skakar loss från bilen när man kör :D

Superseg men ändå en bra dag

Var in till Zoo.se och köpte lite födelsedagspresenter till mig 😀
Sedan in till Tinget och käka lunch
Har nu släppt ut alla nya firrar
En av de från igår. Köpte ett par av honungs gurami golden fire

Bifogade filer

• 20260331_184530.webp
    20260331_184530.webp
    49,3 KB · Visningar: 12
Det känns väldigt vårigt att ha bäddat sängen med "sommarlakan" (dvs plockat bort mina flanellakan nu) :) . Underlakan och bäddmadrasskydden har hängt ute på tork i solen idag. Kommer att bli en väldigt ren och fräsch upplevelse att gå och lägga sig ikväll, tänker jag... :)

Så lycklig! Hyresvärden har lyst med sin frånvaro hela dagen!
Så vi började dagen med vandring och fika ute på en udde i Mälaren och sedan har jag suttit i solen och rensat trädgårdsland hela eftermiddagen, krattat och planterat jordgubbssticklingar.
Sonen har kunnat leka ute i solskenet hela dagen. ❤️

Det var välbehövligt med den här dagen!

Om tonåringen har så dålig självkänsla att hen inte kan ha en jämnårig på läktaren när hen tränar, då borde hen inte åka på träning. A och jag blev nyss utslängda för hen inte vill rida med oss där.

Och ja, jag ska ta det med tränaren för det känns inte ok alls.

Om tonåringen har så dålig självkänsla att hen inte kan ha en jämnårig på läktaren när hen tränar, då borde hen inte åka på träning. A och jag blev nyss utslängda för hen inte vill rida med oss där.

Och ja, jag ska ta det med tränaren för det känns inte ok alls.
Är det inte lite hårt? Tonåringen kanske är på träningen för att få hjälp och därmed stärka upp sin självkänsla och självförtroende. Det är väl bra att hen tar till hjälp om hen behöver den.

Sen när du skriver ordet utslängda så bad de kanske inte er så trevligt men det är ju en annan grej.

Det känns väldigt vårigt att ha bäddat sängen med "sommarlakan" (dvs plockat bort mina flanellakan nu) :) . Underlakan och bäddmadrasskydden har hängt ute på tork i solen idag. Kommer att bli en väldigt ren och fräsch upplevelse att gå och lägga sig ikväll, tänker jag... :)
Har bytt ut flanell-lakanen jag också, och funderar faktiskt på om det är okej att hänga undan vinterjackan också!

Är det inte lite hårt? Tonåringen kanske är på träningen för att få hjälp och därmed stärka upp sin självkänsla och självförtroende. Det är väl bra att hen tar till hjälp om hen behöver den.

Sen när du skriver ordet utslängda så bad de kanske inte er så trevligt men det är ju en annan grej.
Jag tycker inte om att någon tittar på mig när jag rider. För att folk kommer bedömma mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund