Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte lite hårt? Tonåringen kanske är på träningen för att få hjälp och därmed stärka upp sin självkänsla och självförtroende. Det är väl bra att hen tar till hjälp om hen behöver den.

Sen när du skriver ordet utslängda så bad de kanske inte er så trevligt men det är ju en annan grej.
Fast det är en öppen träning på en öppen anläggning där tre av våra kompisar red i gruppen och vi var där för att se dem. Den här tonåringen har fått för sig att A mobbar henne online och väder har typ aldrig pratat ens så det handlar om avundsjuka helt enkelt. Och jag är less på att pekas ut utan att vi gjort något öht.

Om tonåringen har så dålig självkänsla att hen inte kan ha en jämnårig på läktaren när hen tränar, då borde hen inte åka på träning. A och jag blev nyss utslängda för hen inte vill rida med oss där.

Och ja, jag ska ta det med tränaren för det känns inte ok alls.
Eller så skulle hon spöa skiten av hästen

Jag och katterna är ute och reser. Jag lovar att de båda har det bra. 🙈

IMG_20260401_192045.webp

Pluggen med en skruv sitter kvar, det är liksom träet runtomkring som till en del slagits av. Så den glappar och benet vickar lite. Jaja, om det inte fungerar så får jag slänga den, lite synd eftersom den släpades upp från Göteborg. Limmet behöver jag ändå för att laga min byrå där den släppt på sidan så den nedersta byrålådan inte kan greppa valsen.
Ah, sett väldigt effektiva sätt på YT hur man lagar hål mm när det fattas material. Testa superglue med antingen bakpulver eller bomull.

Hunnit med en hel idag utan jäkt före jobbkvällen - det blir så tydligt när man lägger undan mobilen! Helt underbart väder också! Alldeles för fint för att inte rida ut en sväng så blev en tur i alla gångarter där der var ett bra tag sen (glittrade och gick vågor i sjön 😍) - helt underbart härligt 😍. Innan det en kort promenad med båda hästarna en sväng uppe på samma skogsväg från andra hållet- hakade på en promenadutmaning under april av min coach 😁.
På vägen hem från stallet handlade jag i närbutiken och ena personalen frågade om det är så varmt då jag kom in i tischa ?!? Jo dels vart ju tröjan smutsig och jo visst var det varmt, var bara att njuta 😍.

En trött dag. Jobbat mina timmar och ordnat med semester/ledighet nästa vecka, det ska bli SÅ skönt! Varit ute i solen med hundarna har jag hunnit med, men också att sova.

Blev lite irriterad, alarmet väckte mig i morse när jag drömde om en häst. En skimmel. Ung. Galopphäst. Han hette Pontus! Vi gick på loppis för att han skulle miljötränas! En lugn och sansad pålle som tog allt med ro, lugn som en hund :D Han som ägde honom föder (i verkligheten) upp halvblod inom hopp och dressyr, men fick skäll av en annan person i stallet för att han ville miljöträna honom och lägga tid på det, de finns för att springa in pengar var argumentet. Motargumentet från ägaren var att det ska bli vettiga och trevliga hästar av alla hästar så givetvis fick även Pontus sådan träning. Vilken trevlig dröm! Jag som mest drömt mardrömmar skitlänge nu!

Funderar på om jag kommer att klara mig med de rena trasor jag har imorgon eller om jag måste tvätta ikväll. Jag trooor jag klarar mig. Det vore så surt att behöva dela på tvätten istället för att kunna köra alltihop imorgon när alla husen är klara.

En trött dag. Jobbat mina timmar och ordnat med semester/ledighet nästa vecka, det ska bli SÅ skönt! Varit ute i solen med hundarna har jag hunnit med, men också att sova.

Blev lite irriterad, alarmet väckte mig i morse när jag drömde om en häst. En skimmel. Ung. Galopphäst. Han hette Pontus! Vi gick på loppis för att han skulle miljötränas! En lugn och sansad pålle som tog allt med ro, lugn som en hund :D Han som ägde honom föder (i verkligheten) upp halvblod inom hopp och dressyr, men fick skäll av en annan person i stallet för att han ville miljöträna honom och lägga tid på det, de finns för att springa in pengar var argumentet. Motargumentet från ägaren var att det ska bli vettiga och trevliga hästar av alla hästar så givetvis fick även Pontus sådan träning. Vilken trevlig dröm! Jag som mest drömt mardrömmar skitlänge nu!
Jag drömde att jag loggade in på kontot sådär dagen efter löning och upptäckte att jag plötsligt hade drygt hundratusen sek där. Kul att vakna! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund