Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrivit klar tidrapporten för mars och ligger och drar mig lite medan jag läser ikapp på buke. Får ta nyheterna i em istället, var så mycket att läsa i natt att det tog mig flera timmar att beta igenom allt som händer i världen. En av mina kollegor följer inga nyheter alls, inte ens vad som händer lokalt. Förstår inte hur man kan missa allt vad nyhetsrapportering heter. :confused:

Skrivit klar tidrapporten för mars och ligger och drar mig lite medan jag läser ikapp på buke. Får ta nyheterna i em istället, var så mycket att läsa i natt att det tog mig flera timmar att beta igenom allt som händer i världen. En av mina kollegor följer inga nyheter alls, inte ens vad som händer lokalt. Förstår inte hur man kan missa allt vad nyhetsrapportering heter. :confused:
Jag är nog lite av en "nyhetsskummare". Kollar varje dag, men fördjuper mig rätt sällan. Jag har lite allmän koll helt enkelt, tror jag.

Nu har jag slutat jobba för den här veckan och har ......vettetusan hur många dagar ledighet innan jobb igen den 13 april :D Matte är inte min grej ;)
Någon påsk firar jag inte, men jag minns äggrullningen jag och barnen hade när de bodde hemma! Himla kul, den som knockade en annans ägg när man rullade det fick en godis av den personen! Saknar det mer än påskmaten, som ändå är samma samma som alla andra högtider....

Funderar på att komma på något att äta nu i alla fall!

Om man ska lämna in en metodreflektionsuppgift på universitetet, inte borde det spela någon roll om man namnger personer som analyserats i uppsatsen då? Så länge man inte nämner några uppgifter om sig själv?

Frustrationen när man gjort det man ska och man ändå får meddelande om att det är otillräckligt. Ringer upp arbetsförmedlingen och man säger till handläggaren som svarar att man faen riskerar högt blodtryck när telefonroboten inte fattar vad man säger!! Tyckte ju han är dumt såklart och jo det sjönk nog direkt när jag faktiskt kom fram direkt och personen var så tillmötesgående och ordnade det de gjort fel, sköööönt! Där sjönk axlarna ner ☺️😊. Nu ska jag efter att ha stekt pannkakor i ren vana- tänkte inte på att sambon är ledig i morgon, påskpyntat och ätit lunch, åka till stallet och tanken är att motionera pållan från marken 😊.

Funderar hur jag ska få in både kycklingben och jordgubbar i frysen. Alt väntar jag och köper dem lite senare så de kan tina några dagar. Vi får se vad jag gör. Insåg att jag har nästan slut på toapapper så måste pallra mig iväg.

Glad påsk önskar jag och helka zooet
FB_IMG_1775128862216.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok