Jag äter aldrig frysta hallon. Tycker inte de är så goda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det finns risk att man blir sjuk:Varför skulle man koka dom? Jag äter dom som dom är.
Aha! Jag har bara egenplockade.För att det finns risk att man blir sjuk:
Jag gör både smoothies och tårtor med fyllning av frysta, importerade hallon. Varför bör de kokas innan användning?
– De kan innehålla norovirus, alltså det virus som ger vinterkräksjuka. Men också viruset Hepatit A, även om det är mycket ovanligt. Därför är vårt råd att importerade frysta hallon ska kokas i 1 minut för att man ska vara på den säkra sidan.
https://alltommat.expressen.se/artiklar/experten-darfor-ska-du-koka-frysta-hallon/
Ja, då ska det inte vara någon fara.Aha! Jag har bara egenplockade.
Ät det du har i frysen istället för att köpa mer.Funderar hur jag ska få in både kycklingben och jordgubbar i frysen. Alt väntar jag och köper dem lite senare så de kan tina några dagar. Vi får se vad jag gör. Insåg att jag har nästan slut på toapapper så måste pallra mig iväg.
Vi har 3 köpta fler idag. Och vi äter mängder och fryser in lika mycket. Många liter varje år.… och nu funderar jag på hur många buskar man behöver för att de ska räcka så pass att det går att frysa in![]()
Jag har nog ca 14 st hemma och 5 här nere som jag grävt upp hemma o flyttat hit.… och nu funderar jag på hur många buskar man behöver för att de ska räcka så pass att det går att frysa in![]()
Nog för att jag är kass på att baka men inte rikigt så kassEh... ska stenmjölet och äggen kombineras?!![]()
![]()
![]()
Ja jag har ju nära till Blåkulla, så jag far nog inte förens vid 21-snåretDet börjas nu, håller koll på himmelen. Visa bifogad fil 183426