Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle man koka dom? Jag äter dom som dom är.
För att det finns risk att man blir sjuk:
Jag gör både smoothies och tårtor med fyllning av frysta, importerade hallon. Varför bör de kokas innan användning?
– De kan innehålla norovirus, alltså det virus som ger vinterkräksjuka. Men också viruset Hepatit A, även om det är mycket ovanligt. Därför är vårt råd att importerade frysta hallon ska kokas i 1 minut för att man ska vara på den säkra sidan.

https://alltommat.expressen.se/artiklar/experten-darfor-ska-du-koka-frysta-hallon/

För att det finns risk att man blir sjuk:
Jag gör både smoothies och tårtor med fyllning av frysta, importerade hallon. Varför bör de kokas innan användning?
– De kan innehålla norovirus, alltså det virus som ger vinterkräksjuka. Men också viruset Hepatit A, även om det är mycket ovanligt. Därför är vårt råd att importerade frysta hallon ska kokas i 1 minut för att man ska vara på den säkra sidan.

https://alltommat.expressen.se/artiklar/experten-darfor-ska-du-koka-frysta-hallon/
Aha! Jag har bara egenplockade.

Slutade vid 1130. När jag kom hem var mamma och pappa redan här, så vi gick tipspromenad och fikade lite.

Kom precis på att jag inte ätit lunch idag. Får vänta en stund till, den lille krabaten sover och hans pappa är på väg hem från jobbet. Det blir wokade grönsaker med röd curry och nudlar.

Det börjas nu, håller koll på himmelen.
blåkulla.webp

Har varit på HLR, ätit sushi och förberett för lovskola!
Nu är det fyra dagar ledigt tack vare att det finns de som tror på snubben på korset.😉
Har kramat hårtmjukt på mina föräldrar som har varit borta i tre veckor. Vilken tur jag hade i ”föräldralotteriet”!
Joggat en runda i regnet.
Startat en tvättmaskin, ska duscha och sen äta en macka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund