Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Crazy weather här... 😬 Ena stunden sol och nästa stund ösregn. Blåser isvindar, och från ett håll som det inte brukar blåsa. Det regnar på sovrumsfönstret - och inga andra fönster - vilket det inte brukar göra. Det är 5-7 grader "varmt" men känns som typ 1 grad... 🥶 Vi trotsade eländet och tog en liten promenad. Det var inte speciellt skönt men vi blev inte regnade på i alla fall.

• Gilla
Reactions: Sel
Stallet, mathandling och PW klart. Nu ska jag duscha innan jag ska jobba några timmar.
På vägen hem ska jag till en annan affär och hoppas hitta mandelägg. De var nämligen slut i min vanliga affär och jag ska på söndag baka med just mandelägg :cautious:

Mitt i allt elände. Guardian brukar publicera de bästa djurbilderna varje vecka och den här var så gullig :love:

Beep, beep

1775221432336.webp

Grattis @parellikusken 🥳

Sitter i soffan med barn och katt. Var uppe klockan 06:00 och har sedan varit på fotbollsmatch till cirka 13:00. I snöblandat regn :arghh: Men det gick bättre än väntat! Blir nog inte mycket mer gjort idag. Kanske bara måste handla något till ikväll.

Tillägg: Fick också en boll i huvudet, min stora skräck. Men det gick bra.
Det är svårt att vara bollrädd med ett fotbollsspelande barn 😅

Grattis @parellikusken 🥳

Sitter i soffan med barn och katt. Var uppe klockan 06:00 och har sedan varit på fotbollsmatch till cirka 13:00. I snöblandat regn :arghh: Men det gick bättre än väntat! Blir nog inte mycket mer gjort idag. Kanske bara måste handla något till ikväll.

Tillägg: Fick också en boll i huvudet, min stora skräck. Men det gick bra.
Det är svårt att vara bollrädd med ett fotbollsspelande barn 😅
Du kan få bo i mitt skånehus lite så blir du botad

Varit ute hos på skogsrundan med hundarna efter jobbet. Skurat ur värmebaljorna och ställt bort dem för säsongen och nu har alla fyrfotingar fått mat och jag har lagt mig och vilat. Är så trött idag med att det var en plåga att kämpa sig runt med hundarna men nu ligger de mätta och glada medan jag vilar. Bara jag som tillfälligt retade upp mig på en otrevlig karl men skönt att jag inte tar skit från idioter utan ger svar på tal, även om jag just idag kände mig som en trotsig unge. :rage:

Hemma, handlat allt som behövde handlas, nu behöver jag inte gå till affären på en vecka. Fick ner både kycklingben och jordgubbar i frysen. Så imorgon blir det påskbord med våfflor till efterrätt. Om jag orkar äta dem.

Tog oss iväg till affären på fm, i snön. Var sjukt mycket folk där som väntat, men var å andra sidan inte så mycket vi behöver. Mer villhövde. :d😆

Har efter det spenderat dagen vid datorn. Rotade fram mitt senaste romanprojekt och har läst igenom, korrigerat en del och konstaterat att det faktiskt bara är en liten ihopknytande brygga kvar innan det kan räknas som klart. Har skrivit lite nu på eftermiddagen och blir nog lite mer under kvällen.

Så typiskt mig att byta hyperfokus-projekt helt tvärt. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn