Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har på en dålig film i bakgrunden, The grey. Är ett gäng karlar som är med om en flygkrash i Alaska och de gör väl det mesta fel man kan göra. De jagas av en flock "vargar" med gröna ögon och stryker med en efter en. Jag förstår inte hur man kan ens få ihop tillräckligt med pengar för att göra en filmatisering, inte ens Liam Neeson kan rädda ett dåligt manus. :crazy:

Om 1,5 timme sluta jag så ska väl passa på att laga lite mat. Finns köpt potatisgratäng, den borde väl gå att värma i en stekpanna?

Startade dagen i stallet, väldigt skönt och puttra omkring i min ensamhet;). Sambons pappa kom i går och han har inte slutat prata sen dess 😆

Sen har jag och min mamma krattat upp grenar, jag har gjort klart kvällens efterrätt och sambon påbörjat kalkonen. Snart är det dags för lunch :)

Svårt väder för klädval. Solen strålar och det är ca tio grader. Alltså svettigt. Det kombineras dock med en tämligen isig vind. Alltså inte lika svettigt.
Nåja, jag får väl slänga träningskläderna samt jackan i tvättmaskinen sen.

Hämtat ut DHL paket, mina sensorer. Stack till ICA och handlade vetemjöl på extrapris, vad jag ska göra med 6 kg vetemjöl är mer än jag förstår. Men tänker/rättfärdigar att mjöl säkert kommer stiga i pris mtp energikrisen. Å andra sidan, jag har fortfarande kvar knappt ett halvt kg från den 2 kg förpackning jag köpte för fyra år sedan :idea: Jag bakar inte numera. Det blir mycket våfflor.

Vaknade till snö men inte så mkt som befarat.
Efter frukosten så tog jag på mig träningskläderna och joggade en runda.
Nu har jag ätit påsklunch med mamma, pappa och syster. Och glass.
Nu är jag mätt och trött.
att.mZbGmPOVDJvoDekJ8uWYCLDMtNKC_kkBLxOj4zKdFvE.webp

Blåser satan i mitten på skåne, jag har en lös takplåt som nu har flyttat sig, den har legat på marken för att döda gräset under så jag kan göra ett hallonland, så nu ska jag ut o fånga den o lägga tillbaka den med sten ovanpå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund