Jaha! Det var lite otippad att Peebles skulle dyka upp i den!Nej det är en bok som heter Alla för en, av Maria Adolfsson (som jag läste om i någon av boktrådarna här på buke). Vad kul att det finns fler att välja på.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha! Det var lite otippad att Peebles skulle dyka upp i den!Nej det är en bok som heter Alla för en, av Maria Adolfsson (som jag läste om i någon av boktrådarna här på buke). Vad kul att det finns fler att välja på.![]()
75 min till jag får gå hem
När vi är ute och går med barnen ser vi ibland polisbilar, som barnen såklart är fruktansvärt imponerade avMan är ganska jättepoppis när man kör förbi en förskola och drar igång saftblandaren![]()
Har 4,5 mil hem från jobbet så gå skulle ta betydligt mycket längre än 75 minJag läste det som det tar 75 minuter för dig att gå hem och kände oj, det var långt särskilt i det här vädret.
På "mitt" ICA får man 3 ggr pengarna tillbaka om det är något fel på livsmedel för besväret. Så om det är likadant hos dig kanske det är därför det blir en bonuscheck? Då kan de ju inte bara sätta tillbaka ditt dragna belopp på kortet. Bara en gissning, jag har bara reklamerat i förbutiken och då fått ett tillgodokvitto på 3 ggr pengarna som jag sedan använt i butiken.Så nu har jag reklamerat och fick som svar att ”Din bonuscheck kommer aktiveras om tre dagar.” Oklart vad för bonuscheck eftersom jag förväntade mig att få pengarna tillbaka. Kanske kommer i form av bonuscheck istället? Det återstår att se, I guess.![]()
När jag skaffade 160-säng och fattig så sydde jag ihop 1,5 lakan. Blev hur bra som helst och höll i många år då det var kvalitetstyg. Nya lakan tycker jag ofta har så dålig kvalité.Varit ute med hundarna och äter nu en matlåda istället. Upptäckte att jag hade sådana och de är ju goda så blev mer sugen på det! Och den är god!
Måste nog köpa förlängningssladd till mitt "pyssel" med ommöbleringen. Än så länge är säng och nattduksbord på plats. Hyllan, byrån ett litet skåp samt skrivbord är inflyttat i klädkammaren och jag ska fylla hyllan med kontorsprylar. Det blir nog bra när det är klart! Ser fram emot att använda mina presentkort sedan till sladd och lampa, men det får vänta till efter jag fått sängen och byggt upp den. Hoppas att Stadsmissionen har några lakan i 140 så att jag kan shoppa några till att börja med där, behöver ju "börja om på nytt" igen och samla på mig det och renbäddar ofta pga hund i sängen. Rusta hade billiga såg jag så några där och resten begagnade så får samlandet börja![]()
Hade en fundering på det, speciellt med tanke på att jag ska dela sängen med rottekotten, tror inte hon bryr sig jättemycket om en skarv, men har inte symaskin tyvärr.När jag skaffade 160-säng och fattig så sydde jag ihop 1,5 lakan. Blev hur bra som helst och höll i många år då det var kvalitetstyg. Nya lakan tycker jag ofta har så dålig kvalité.
Har du kollat Vinted? Finns mkt oanvända sängkläder där och frakten borde vara lägre.Hade en fundering på det, speciellt med tanke på att jag ska dela sängen med rottekotten, tror inte hon bryr sig jättemycket om en skarv, men har inte symaskin tyvärr.
Hittade på ikea, tror utförsäljning av just den färgen, för 69 kr så långt lagret räcker men frakten går på 80 kr har jag för mig sonen sa. Rätt dyr frakt.
Tycker inte heller om nya lakan faktiskt.
Vi har en 180-säng. Jag köper fina gamla loppislakan och sedan lägger jag dem bara omlott i sängen. Har inte sytt någonting och de ligger stilla ändå.Hade en fundering på det, speciellt med tanke på att jag ska dela sängen med rottekotten, tror inte hon bryr sig jättemycket om en skarv, men har inte symaskin tyvärr.
Hittade på ikea, tror utförsäljning av just den färgen, för 69 kr så långt lagret räcker men frakten går på 80 kr har jag för mig sonen sa. Rätt dyr frakt.
Tycker inte heller om nya lakan faktiskt.
Åhå? Ja men då hoppas jag på det då! Struntsumma såklart, men ändå.På "mitt" ICA får man 3 ggr pengarna tillbaka om det är något fel på livsmedel för besväret. Så om det är likadant hos dig kanske det är därför det blir en bonuscheck? Då kan de ju inte bara sätta tillbaka ditt dragna belopp på kortet. Bara en gissning, jag har bara reklamerat i förbutiken och då fått ett tillgodokvitto på 3 ggr pengarna som jag sedan använt i butiken.
Med tanke på att vanliga lakan inte ligger kvar på madrassen för att jag snurrar runt så kommer inte det funka. Vanliga lakan klämmer jag fast med en snodd runt hörnen.Vi har en 180-säng. Jag köper fina gamla loppislakan och sedan lägger jag dem bara omlott i sängen. Har inte sytt någonting och de ligger stilla ändå.