Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. En kompis tyckte jag ändå skulle åka in till närakuten. På vägen dit ringde jag 1177 för att fråga. De tyckte att jag absolut skulle in (jag börjar misstänka att de säger åt alla att åka in). När jag var där fick jag träffa en SSK som ställde i princip samma frågor och sedan sa att jag kunde vänta på en läkare men det skulle ta fem, sex timmar eller åka hem och om det blev värre så skulle jag komma tillbaka igen.

Fanns inte på kartan att jag väntade på en läkare. Åkte hem. Först var just den bussen jag skulle ta 20 minuter försenad, eller snarare var det en buss som var inställd. Det spöregnade och bussen var fullknökad a la Tokyos tunnelbana. Spöregnade när jag klev av bussen.

Nu är jag hemma. Varm och torr i mina mjukiskläder och tagit ipren och panadol (jag vet att jag inte ska göra det, men nu vill jag ha det mest effektiva). Katten och jag ska äta middag.

Varit ute med hundarna och äter nu en matlåda istället. Upptäckte att jag hade sådana och de är ju goda så blev mer sugen på det! Och den är god!

Måste nog köpa förlängningssladd till mitt "pyssel" med ommöbleringen. Än så länge är säng och nattduksbord på plats. Hyllan, byrån ett litet skåp samt skrivbord är inflyttat i klädkammaren och jag ska fylla hyllan med kontorsprylar. Det blir nog bra när det är klart! Ser fram emot att använda mina presentkort sedan till sladd och lampa, men det får vänta till efter jag fått sängen och byggt upp den. Hoppas att Stadsmissionen har några lakan i 140 så att jag kan shoppa några till att börja med där, behöver ju "börja om på nytt" igen och samla på mig det och renbäddar ofta pga hund i sängen. Rusta hade billiga såg jag så några där och resten begagnade så får samlandet börja :)

Uppehåll i regnet så jag har klippt - pissblött - gräs i ca en timme. Blir varken snyggt eller bra när det är blött, men det var så högt nu och de har ju lovat regn till och från hela veckan så tänkte att det var lika bra att bara få det gjort. Det blev ju kortare iaf. 😅

Nu ska jag närmaste tiden försöka bekämpa all örnbräken och tistlar i hagen som just blev tom här hemma. Som en första åtgärd tog jag åkergräsklipparen och klippte av en stor del av hagen, blev en galen hoppande offroad körning i hagen eftersom marken knappast är plan och varit delvis uppbökad av vildsvin i vinter 😅
Dessutom vräkte regnet ner och lagom till jag var klar kom solen fram och jag fick fint sällskap av finaste lilla tanten 😘

Bifogade filer

• IMG_3478.webp
    IMG_3478.webp
    430,9 KB · Visningar: 40
Så nu har jag reklamerat och fick som svar att ”Din bonuscheck kommer aktiveras om tre dagar.” Oklart vad för bonuscheck eftersom jag förväntade mig att få pengarna tillbaka. Kanske kommer i form av bonuscheck istället? Det återstår att se, I guess. 😅
På "mitt" ICA får man 3 ggr pengarna tillbaka om det är något fel på livsmedel för besväret. Så om det är likadant hos dig kanske det är därför det blir en bonuscheck? Då kan de ju inte bara sätta tillbaka ditt dragna belopp på kortet. Bara en gissning, jag har bara reklamerat i förbutiken och då fått ett tillgodokvitto på 3 ggr pengarna som jag sedan använt i butiken.

Varit ute med hundarna och äter nu en matlåda istället. Upptäckte att jag hade sådana och de är ju goda så blev mer sugen på det! Och den är god!

Måste nog köpa förlängningssladd till mitt "pyssel" med ommöbleringen. Än så länge är säng och nattduksbord på plats. Hyllan, byrån ett litet skåp samt skrivbord är inflyttat i klädkammaren och jag ska fylla hyllan med kontorsprylar. Det blir nog bra när det är klart! Ser fram emot att använda mina presentkort sedan till sladd och lampa, men det får vänta till efter jag fått sängen och byggt upp den. Hoppas att Stadsmissionen har några lakan i 140 så att jag kan shoppa några till att börja med där, behöver ju "börja om på nytt" igen och samla på mig det och renbäddar ofta pga hund i sängen. Rusta hade billiga såg jag så några där och resten begagnade så får samlandet börja :)
När jag skaffade 160-säng och fattig så sydde jag ihop 1,5 lakan. Blev hur bra som helst och höll i många år då det var kvalitetstyg. Nya lakan tycker jag ofta har så dålig kvalité.

När jag skaffade 160-säng och fattig så sydde jag ihop 1,5 lakan. Blev hur bra som helst och höll i många år då det var kvalitetstyg. Nya lakan tycker jag ofta har så dålig kvalité.
Hade en fundering på det, speciellt med tanke på att jag ska dela sängen med rottekotten, tror inte hon bryr sig jättemycket om en skarv, men har inte symaskin tyvärr.

Hittade på ikea, tror utförsäljning av just den färgen, för 69 kr så långt lagret räcker men frakten går på 80 kr har jag för mig sonen sa. Rätt dyr frakt.

Tycker inte heller om nya lakan faktiskt.

Hade en fundering på det, speciellt med tanke på att jag ska dela sängen med rottekotten, tror inte hon bryr sig jättemycket om en skarv, men har inte symaskin tyvärr.

Hittade på ikea, tror utförsäljning av just den färgen, för 69 kr så långt lagret räcker men frakten går på 80 kr har jag för mig sonen sa. Rätt dyr frakt.

Har du kollat Vinted? Finns mkt oanvända sängkläder där och frakten borde vara lägre.

Vi har en 180-säng. Jag köper fina gamla loppislakan och sedan lägger jag dem bara omlott i sängen. Har inte sytt någonting och de ligger stilla ändå.

På "mitt" ICA får man 3 ggr pengarna tillbaka om det är något fel på livsmedel för besväret. Så om det är likadant hos dig kanske det är därför det blir en bonuscheck? Då kan de ju inte bara sätta tillbaka ditt dragna belopp på kortet. Bara en gissning, jag har bara reklamerat i förbutiken och då fått ett tillgodokvitto på 3 ggr pengarna som jag sedan använt i butiken.
Åhå? Ja men då hoppas jag på det då! Struntsumma såklart, men ändå. 😁

Vi har en 180-säng. Jag köper fina gamla loppislakan och sedan lägger jag dem bara omlott i sängen. Har inte sytt någonting och de ligger stilla ändå.
Med tanke på att vanliga lakan inte ligger kvar på madrassen för att jag snurrar runt så kommer inte det funka. Vanliga lakan klämmer jag fast med en snodd runt hörnen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund