Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker gnälla lite nu, jag beställde en sadel för 8 dagar sedan, den skulle enligt uppgift finnas hemma i lager och leverans 2-5 dagar. Valde företaget för att dom erkända, hade sadeln hemma och som står längst upp på hemsidan riktigt snabba leveranser. Great!
Efter 5 dagar hör jag av mig för att kolla då jag inget hört mer än bekräftelsen på köpet. Jodå den fanns hemma i lager och skulle vara mig tillhanda innan helgen, absolut senast måndag.
I lördags ringde jag igen för att kolla eftersom jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att den över huvud taget var på väg. Fick till svar att sadelprovaren haft fullt upp och att tjejen skulle lyfta det med henne på måndag morgon och jag skulle bli kontaktad.
Hörde inget och ringde till slut i dag igen... nu har dom inte sadeln i lager som sades eller står på hemsidan. Det är beställd och skickad från Källqvist i dag till dom i Strömsholm. Sen ska dom skicka den till mig. Jag bor ungefär en timme från källqvist och hade med lätthet kunnat svänga och hämta upp den där redan förra veckan för så gjordes med min pessoa sadel när jag köpte den. Så nu ska jag få sadeln på onsdag säger dom. Jag tror dom inte men hoppas jag har fel. :cautious:

Senast ändrad:
Fick till en riktig långpromenad med Kim till sist! <3 Stigen jag valde har jag dock inte besökt sedan Chika var pigg och terränggående och det visar sig att de senaste två åren vält träd efter träd över hela området så det bler mer snårskogsdjungel än trevlig skogsstig... så trötta är vi i alla fall! 😅 Det är skönt.
Drygt tre timmar blev vi ute.

Satte lilla hunden i cykelkorgen och cyklade bort och kollade till hästarna, bc´n har en skadad trampdyna på baktassen så hon fick stanna hemma. Lilleman kändes lite jäst så vi tog en liten promenad för att säkerställa att magen fungerade. Det är fasligt mycket knott ute i kväll :cool:, hade glömt att man skulle haft solglasögon när man cyklar på kvällen så man slipper få dom i ögonen :o:angel:

Lagt mig och ska försöka sova bort huvudvärken. Imorgon är planen att åka till Naturhistoriska riksmuseet, det ska bli kul! Har inte varit där sedan jag var liten.
Jag har sparat en pin och mitt medlemskort från 95-96. Det ligger också ett brev i kuvertet, det vore ju kul att visa för någon som har jobbat där länge. Kanske till och med hon som har skrivit under brevet är kvar? Kanske mindre troligt men inte omöjligt! Ska sätta min pin på min jacka eller väska tänkte jag 😊

🦕 🦖

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn